Kõige odavamad viisid, kuidas oma töötajad motiveerida

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Aitäh» ütlemine innustab inimesi tööle.
«Aitäh» ütlemine innustab inimesi tööle. Foto: SCANPIX

Oskus motiveerida oma töötajaid on ettevõtjale hindamatu. Ettevõtja Ilya Pozin kirjutab Time.com`is, kuidas oma töötajate moraali tõsta ilma suurte rahaliste kulutusteta.

Pozin kirjutab, et avastas paar aastat tagasi, et ei oska inimesi motiveerida. Ta palkas tegevjuhi, kes seda kunsti valdas ning kes lõi kirgliku ja pühendunud meeskonna ning tegi seda ilma suurte rahaliste kulutusteta.

Siin on mõtted, kuidas motiveerida oma töötajaid, kui rahaga on parasjagu kitsas käes:

Ole helde kiitusega. Igaüks tahab seda, see on üks lihtsamaid asju teha ja ei maksa mitte midagi. Lisaks, juhi kiitus ulatub palju kaugemale kui ette kujutate. Kiitke iga edusammu, mis teie meekonnaliikmed teevad. Kiitke mitte vaid nelja silma all, vaid ka teiste ees.

Vähem juhte! Projektid, millel polegi juhte? Ei tundu küll mõistlik, kuid proovige. Projektijuhi nö eemaldamine ja töötajatele suuremate volituste andmine võib teha imet. Lubage inimestel töötada võrdsetena ja projektid võivad edeneda hoopis kiiremini. Inimesed tulevad varem, jäävad kauemaks ja pühendavad rohkem energiat probleemide lahendamisele, kui neil on vastutust.

Las sinu ideed saavad nende omadeks. Inimesed üldiselt ei salli, kui neile öeldakse, mida tuleb teha. Selle asemel, et öelda neile, mida nad tegema peavad, küsige neilt parem asjade kohta nõnda, et nad tunneksid nagu oleksid ise selle ideega lagedale tulnud. Nii saavad ideed neile omasemaks.

Ära kritiseeri ega paranda. Mitte keegi ei taha kuulda, et ta on teinud midagi valesti. Kui otsite motivatsioonilõhkujat, siis kritiseerimine on seda kindlasti. Proovige läheneda kaudselt, et inimesed saaksid parandada oma vigu ja neist õppida. Keskenduge probleemide lahendamisele, mitte süüdlaste otsimisele.

Kasvata liidreid. Tunnustage oma tipptegijate tugevaid külgi ja andke neile teada, et just sellepärast sead neid teistele eeskujuks. Edaspidi on nad juba ise motiveeritud oma liidrimaine eest hoolitsema.

Vii töötaja kord nädalas lõunale. Üllatage neid. Ärge tehke selle sammu kohta teadet, et olete nüüd juurutanud uue firmapoliitika, vaid lihtsalt kutsuge töötaja endaga lõunatama. See on lihtne viis neile näidata, et märkate ja tunnustate nende tööd.

Tunnustamine ja väikesed hüved. Neil kahel asjal on palju erinevaid vorme. Jutt käib pigem mitterahalistest auhindadest nagu firmasisesed mängud, õhtusöök, spaateenused, miks mitte kinkekaardid jne

Ühised üritused. Korraldage firma piknik, pidage koos sünnipäevi. Ärge oodage, et saabuks üks või teine püha, vaid korraldage töötajatega üritusi aastaringselt. See saadab neile sõnumi, et te teete asju koos.

Jagage rõõme ja muresid. Kui ettevõttel läheb hästi, siis tähistage. See on parim aeg kõigile teada anda, et oled neile tehtud töö eest tänulik. Aga kui on pettumusi ja ajad on rasked, siis rääkige ka nendest

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles