Graafik Skandaalid võtsid Swedbankilt maine

PM Majandus
Copy
Swedbank.
Swedbank. Foto: Ints Kalnins / Reuters

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringu tippu jõudis tänavu esmakordselt A. Le Coq, järgnevad Selver, Coop, Orkla ja ABB, samas pole sel aastal esikümnes ühtki panka.

A. Le Coq oli esikümnes ka eelneval kolmel aastal, aga esmakordselt 20-aastase mõõtmisperioodi jooksul on ettevõte nüüd esikohal. Kantar Emori uuringueksperdi Aivar Voogi hinnangul võib A. Le Coqi tõusu taga näha nende liidrirolli alkoholiaktsiisi tõstmise vastases kommunikatsioonis.

«Sel suvel langetati alkoholiaktsiise ja A. Le Coq sattus sellega seotult nn võitjate poolele,» märkis Voog pressiteates. «Samas oli A. Le Coqi maineindeks viimase kümne aasta madalaim just 2017. aastal, kui alkoholi jaehinnad tegid riigi aktsiisipoliitika tõttu läbi järsu tõusu. See näitab, et ettevõtete maineindeks sõltub lisaks nende endi tegevusele paljuski ka ümbritsevast majanduskeskkonnast ja riigipoolsetest regulatsioonidest.»

 

A. Le Coqi juhataja Tarmo Noop avaldas uuringu tulemusi kommenteerides lootust, et ettevõtete maine ei sõltu mitte riigi poliitikatest, vaid nende endi tegevusest. «Samas suurendab igasugune tähelepanu ettevõtja märgatavust ja seega võis aktsiiside ümber toimunul olla oma roll,» ütles Noop. «Eestimaalaste arvamus läheb meile kindlasti korda ja seab A. Le Coqile edaspidi veelgi suurema vastutuse nii ühiskonna kui ka keskkonna ees.»

Suur osa esikümnesse jõudnud ettevõtetest kuulusid mainekamate hulka ka mullu, küll aga tegid suurima hüppe 26. positsioonilt kümnendaks kerkinud Tallinna Sadam ja 20. positsioonilt viiendaks tõusnud ABB. Ka Coop rühkis mulluselt kümnendalt kohalt kolmandaks ja Selver kuuendalt positsioonilt teiseks.

Alati esikolmikus olnud Swedbank kukkus välja

Voog lisas, et esikümnest on esmakordselt välja kukkunud Swedbank, mis on olnud läbi aastate alati esikolmikus. Swedbank on mulluselt liidripositsioonilt taandunud kolmanda kümne lõppu (29. koht), suurt mõju on seejuures avaldanud varasemast oluliselt negatiivsem suhtumine ettevõttesse, aga ka tugevushinnang jääb varasemast madalamaks. «On üsna ilmne, et finantssektori ettevõtete mainele on avaldanud tugevat negatiivset mõju rahapesuskandaalid,» lausus Voog.

Erinevate sektorite firmasid võrreldes on sarnaselt varasemale keskmine maineindeks kõrgeim toiduainetööstuse ettevõtetel, järgneb kaubandusvaldkond. Aastatagusega võrreldes on toiduainetööstuse ettevõtete keskmine mainehinnang veidi tõusnud, kaubandusel aga pisut langenud. Kõige tagasihoidlikumaks ning varasemast madalamaks jäi finants- ning sidevaldkonna ettevõtete keskmine mainehinnang.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles