Hiljutiste hinnatõusude taustal on ilmselt paljud inimesed kaalumas operaatori vahetust. Kuna keskmine eestlane vahetab telekomi ilmselt sama tihti kui kodupanka, tahab igaüks olla kindel, et tulemusena saab ta hea lahenduse pikaks ajaks. Siin on mõned nõuanded, mida operaatori vahetusel silmas pidada.
Kuidas valida endale sobiv telefonioperaator?
Erinevate pakettide sisud võivad algul silme eest kirjuks võtta. Kui paljud meist ikka jälgivad oma igakuist netikasutust või tehtud kõnede hulka? Küll aga võib tulla halva üllatusena, kui enne kuu lõppu saab andmesidemaht järsku otsa või reisil olles avastad ühel hetkel, et internetti ei ole.
Seetõttu tuleks enne operaatori vahetust hoolikalt üle vaadata, milliseid peamisi teenuseid ehk kõnesid, SMSe, internetti ja andmerändlust ning mis mahus pakett pakub. Andmerändlus on seejuures eriti oluline, kui plaanid lähiajal välismaale puhkama või töötama minna.
Samuti vaata üle, milliseid lisateenuseid paketist leiad – kui pead oluliseks näiteks 5G, mobiil-ID ja rahvusvaheliste kõnede olemasolu, siis tead, mida paketi valimisel silmas pidada. Võib ka juhtuda, et sinu praegune mobiilipakett sisaldab teenuseid, mida sa reaalsuses ei vaja ja saaksid nende arvelt kas veidi kokku hoida või siis endale sobivamad asemele valida. Tele2 annab näiteks kord aastas oma klientidele soovituse, kas nende praegune pakett vastab tegelikule tarbimisele või tuleks valida kas tagasihoidlikum ja soodsam või hoopis rohkemate võimalustega lahendus.
Hind ja hinnagarantii
Erinevate operaatorite pakette võrreldes jääb ilmselt esimesena silma hind. Odav hind võib tunduda atraktiivsena, kuid see peaks sisaldama ka soovidele vastavaid teenuseid. Samuti on oluline üle vaadata, kas operaator pakub hinnakindlust pikemaks ajaks. Keegi meist ei taha saada mõni kuu pärast lepingu sõlmimist teadet, et ees ootab hinnatõus.
Lisaks tuleks vaadata, mida konkreetse paketi hind kaasa toob. Näiteks kui operaator meelitab paketiga liituma, andes selleks mõne seadme kas allahindlusega või justkui tasuta kaasa, tasuks enne lepingu sõlmimist numbrid kokku lüüa. Võimalik, et kokkuvõttes läheb soodsana tunduv pakett hoopis kallimaks ja enamasti on taolised pakkumised seotud ka tähtajalise lepinguga.
Säästu- ja kombovõimaluste olemasolu
Keegi ei taha maksta teenuste eest rohkem, kui peaks, mistõttu tasub silma peal hoida erinevatel kampaaniatel ning kombopakkumistel. Eriti tuleks sellele tähelepanu pöörata peredel või sõpruskondadel, kes saaksid üheskoos ehk hoopis soodsama lahenduse, kui mitut erinevat paketti kasutades.
Uuri kindlasti täpsemalt oma teenusepakkujalt erinevate sooduspakkumiste ja nende kombineerimisvõimaluste kohta, et saaksid kõige parema paketi ja teenuse.
Klienditeeninduse kvaliteet
Klienditeenindust ilmselt iga päev vaja ei lähe, kuid oluline on olla kindel, et abi on käeulatuses, kui peaksid seda soovima. Kõige lihtsam viis klienditeeninduse kvaliteedi tuvastamiseks on vaadata uuringute ja konkursside tulemusi.
Lepingu siduvus
Lepingu siduvus on aspekt, mis kipub tihti unustusse jääma, kuid on kindlasti tähelepanuväärne detail end uue operaatoriga sidumisel. Osad operaatorid rakendavad näiteks paketivahetustasu või lepingu lõpetamise tasu. Kui tahad olla sõltumatu oma teenusepakkujast või näed ette, et vajadused võivad tulevikus muutuda, vali operaator, kes võimaldab hiljem paindlikult paketti vahetada või lõpetada.