Hiina saab ka Saabi?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saab Automobile AB juht Victor Muller New Yorgi autonäitusel  esinemaas.
Saab Automobile AB juht Victor Muller New Yorgi autonäitusel esinemaas. Foto: SCANPIX

Saab Automobile on taas raskustes ning otsib seetõttu finantsabi Hiinast, potentsiaalse partnerluse üle peetakse läbirääkimisi mitme sealse autotootjaga.

Saabi tulevik on suure küsimärgi all, käesoleval kuul on tarned maksmata arvete tõttu katkenud ning tootmine seisab «määramata ajaks» juba kolmandat nädalat.

Saabi omanik Spyker on pannud peamised lootused Vene miljardäri Vladimir Antonovi peale, kes on lubanud Saabi tehase ja muudki kinnisvara ära osta ja neid siis firmale liisima hakata.

Eile hoiatas Saab aga, et kaup võib katki jääda – kuna Euroopa Investeerimispank EIB, mis on Saabi suurim laenuandja, tõrgub andmast oma nõusolekut.

Spyker väljendas lootust, et päästeplaan lõpuks siiski läbi läheb, kuid peab vahepeal igaks juhuks läbirääkimisi potentsiaalsete Hiina partnerite ja teiste investoritega.

Hiina kontakte on Saabil juba varasemast ajast.

Beijing Automotive Industry Holding ostis 2009. aastal Saabilt tehnoloogiat, kuid kinnitas sel nädalal, et ei ole suhete süvendamise asja veel arutanud.

Ka Volvo, mis mullu Fordi käest hiinlaste Geelyle üle läks, eitas meediasse imbunud teateid Saabi ja BAIH läbirääkimistest.

Palju sõltub praegu sellest, mida otsustab Euroopa Liidu peamine finantseerimisasutus EIB, mis andis 400 miljardit eurot päästmaks Saabi pankrotist.

Rootsi riiklik laenuamet, mis garanteeris EIB laenu, kiitis möödunud nädalal Saabi refinantseerimise plaani heaks, kuid Spyker ütles, et EIB lisas sellele mitu tingimust, mille täitmine võib raskeks osutuda.

Eile jätkusid Stockholmis Rootsi laenuameti ja Antonovi läbirääkimised. Viimane otsib lisaks katsetele Saabi kinnisvara osta ühtlasi võimalust saada taas Spykeri aktsionäriks.

Vene ettevõtja, kelle pangandusgrupp nimega Convers omab vara Venemaal ja Baltimaades, oli sunnitud General Motorsi nõudmisel müüma oma suure osaluse Spykeris, et viimane Saabi endale saaks osta – ameeriklased tundsid muret mehe väidetavate sidemete pärast organiseeritud kuritegevusega.

Antonov on selliseid sidemeid eitanud.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles