Rahulik Volvo ristiti tiigriks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Zhejiang Geely Holding Groupi juht Li Shufu (vasakul), Rootsi ettevõtluseminister Maud Olofsson (keskel) ja Volvo Cars tegevjuht Stephen Odell seisavad Volvo S60 kõrval.
Zhejiang Geely Holding Groupi juht Li Shufu (vasakul), Rootsi ettevõtluseminister Maud Olofsson (keskel) ja Volvo Cars tegevjuht Stephen Odell seisavad Volvo S60 kõrval. Foto: SCANPIX SWEDEN/REUTERS

Volvot on ikka nähtud kui rahulike põhjamaalaste turvalist liiklusvahendit, hiinlased on temas aga tiigri avastanud.

Volvo uue omaniku Geely koloriitne tegevjuht Li Shufu kirjeldas «rootslast» kui liiga kaua puuris istunud loomaaia-tiigrit, kes tuleb maailma avarustesse ringi jooksma lasta. «Tiiger tuleb vabastada,» ütles Li.

Financial Timesile antud intervjuus väljendas Li lootust, et suudab kahjumis margi läbimüüki aastaks 2015 kahekordistada ning neid 600 000 ringis maha müüa. Seda paljuski ka suurema panustamise kaudu Hiina kasvavale autoturule.

Li lubas pärast ostulepingu sõlmimist reporteritele, et Volvo tiigrisüda jääb Rootsi, kus neil on kaks tehast. Ning osaliselt ka Belgiasse, kus on üks tehas.

Samas tuleb tiigri jõudu ja väge tema sõnul kogu maailmas kasutada ja küpsetele turgudele muudest maailmajagudest uut energiat ammutada.

Ostu sooritamiseks ammutas Geely muuhulgas finantsabi Hiina valitsuselt ning samuti kahelt anonüümselt provintsivalitsuselt, kes endale uued Volvo-tehased on «tellinud».

Täpsemalt Li Geely plaane avaldama ei soostunud, kuid üks äriplaanidega lähemalt kursis olev allikas ütles Financial Timeslile möödunud nädalal, et Hiina plaanitakse ehitada vähemalt kaks autotehast ja üks mootoritehas.

Rootsi valitsus, kes oma käed finantskriisi ajal autotootjatest emal hoidis, näis samuti kinnitavat, et Volvo tulevik on valdavalt siiski Hiinaga seotud.

«Volvo Cars leidis endale uue omaniku maailma suurimalt autoturult ja on seega sealse uue autotootjate põlvkonna eelkäija,» ütles Rootsi ettevõtlus- ja energeetikaminister Maud Olofsson lepingu allakirjutamise tseremoonial Volvo peakorteris, mida kaunistasid Rootsi lipu kõrval ka USA ja Hiina omad.

Volvo peamine panus autotööstuse ajalikku on kindlasti nende kuulus kolmepunktiline turvavöö, mis on alates 1959. aastast väidetavalt üle miljoni inimelu päästnud ning leidnud laialdast järgimist.

Mullu tähistas Volvo oma turvavöö 50 aasta juubelit, mis nende turvalise auto imidžile igati paslik on. Samas on bränd paljude jaoks igavavõitu ja peab analüütikute arvates oma sõidukitele «värvi ja särtsu» lisama.
Möödunud aastal müüdi maailmas kokku vaid 335 000 Volvot, 11 protsenti vähem kui 2008. aastal.

Hiina tärkaval turul müüdi Volvosid kõigest 30 000. Kõige suurem turg on Volvo jaoks seni jätkuvalt USA.

Paljude arvates võib turvalise auto oreool Volvole Hiinas kasuks tulla, kuna sealsed sõidukid on pigem tuntud oma hapruse ja ettearvamatuse poolest.

Seda erinevust kavatseb rõhutada ka Geely boss, kes plaanib kaks brändi avalikkuse silmis igal juhul teineteisest lahus hoida. «Kõigepealt tahan ma rõhutada, et Volvo on Volvo ja Geely on Geely,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles