Allikad: Volvo müük vormistatakse pühapäeval

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo autod.
Volvo autod. Foto: Reuters/ScanPix

Volvo müük hiinlaste Zhejiang Geely Holding Groupile saab teoks juba eeloleval pühapäeval, ütlesid kolm tehinguga lähedalt seotud isikut.

Geely maksab Ford Motorile Volvo eest 1,8 miljardit dollarit, lisaks kogutakse «rootslase» tarvis 750 miljonit dollarit käibekapitali.



Ühe allika sõnul, kes ametlikku avaldust ennetades anonüümsust palus, finantseeritakse ligi pool tehingust Euroopa pankade abiga, ülejäänud kapital tuleb Hiinast.


Hiina asepresident Xi Jinping siirdub laupäeval Rootsi riigivisiidile. Allika sõnul sõlmitakse tehing pühapäeval, kõige hiljem esmaspäeval.

Ilmselt jõuti lepingu üksikasjades kokkuleppele möödunud reedel, mil Geely ja Fordi esindajad Michiganis viimase peakorteris koos istusid.

Üks allikatest hoiatas samas, et kuigi kõik tehingu teel seisnud takistused on nüüdseks ületatud, võib lõplik vormistamine tehnilistel põhjustel ka mõne päeva võrra venida.

Ford ei soostunud täna küsimust kommenteerima ja viitas vaid eelnevatele avaldustele, et müügilepingule kirjutatakse alla esimese kvartali lõpus.

500-800 miljonit dollarit osturaha tuleb Euroopa Investeerimispangast, laenu garanteerivad Rootsi ja Belgia valitsused, kus Volvol tehased on. Rootsi pankadest tuleb ligikaudu 500 miljonit dollarit.

Ülejäänud raha käivad välja Hiina pangad, kohalikud omavalitsused ja Geely ise.

Fordi läbirääkimised Geelyga on väldanud juba ligikaudu aasta, kuna müügitehing on oma olemuselt väga keerukas, sest Ford ja Volvo on omavahel väga tugevasti integreeritud.

Nii suurt autofirmat pole ühelgi Hiina ettevõttel varem osta õnnestunud, ühtlasi on see esimene luksuskaubamärk, mis hiinlaste omandusse läheb.

Geely on lubanud asutada Volvo jaoks eraldi firma ja teha omalt poolt kõik, et margi imidžit mitte kahjustada.
Ilmselt sisaldub lepingus mitmeid pika- ja lühiajalisi tarnelepinguid Fordi ja Volvo vahel, kuna markidel on palju ühiseid mootoreid ja osi.

Ford müüs Aston Martini 2007. aastal ühele Kuveidi konsortsiumile. Volvo oli viimane välismaine luksusmark, millest neil lahti tuli saada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles