Infotehnoloogiahiiud Microsoft ja Yahoo jõudsid lõpuks kokkuleppele koostöö vallas, et pakkuda jõulisemat konkurentsi rivaalitsevale Google'ile.
Microsoft ja Yahoo sõlmisid oodatud koostööleppe
Kümneks aastaks sõlmitud lepingu järgi hakatakse Yahoo netilehekülgedel kasutama Microsofti otsingumootorit Bing, vahendas
. Yahoo hakkab aga tegelema mõlema firma netireklaamimüügiga.
Leping suurendab oluliselt Microsofti osakaalu netiotsinguturul. Uuringufirma ComScore'i andmetel ulatub Google'i turuosa Ühendriikide netiotsinguturul 65 protsendini, Yahoo ja Microsofti osa koos on 28 protsenti - Yahoo 19,6 ja Microsoft 8,4 protsenti.
Microsoft tegi eelmisel aastal Yahoole 47,5 miljardi dollari suuruse ostupakkumise, kuid tehing ebaõnnestus.
Yahoo sõlmis reklaamialase koostööleppe Google'iga, kuid see nurjus konkurentsiseaduste tõttu.
Microsofti juht Steve Ballmer ütles, et Yahooga sõlmitud kümneaastase lepingu kaudu muutub otsingumootor veelgi innovaatilisemaks, asi läheb paremaks reklaamijate jaoks ning tarbijal tekib valikuvõimalus turul, kus seni domineeris üks firma.
Yahoo teatel on tehing kasulik Yahoo kasutajatele ja reklaamijatele. Firma tegevjuht Carol Bartz väljendas lootust, et leping tähistab uue ajajärgu algust uuendustele ja arengutele internetis.