Saladused, mida head juhid juba teavad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kumb on tähtsam - klient või töötaja? Pilt on illustreeriv.
Kumb on tähtsam - klient või töötaja? Pilt on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Kolumnist Geoffrey James toob Inc.comis ära põhimõtted ja käitumistavad, mida kõige paremad juhid viljelevad. Huvitaval kombel on need täpselt vastupidised sellele, mida juhtimise juures üldtunnustatud normideks peetakse.

Kliendid on tähtsuselt teisel kohal. Kõik on kuulnud juhtide suust ütlust, kuidas kliendid on ettevõtte jaoks kõige olulisemad. Seega on nad olulisemad kui firma töötajad ehk need inimesed, kes otseselt klientide soovidega igapäevaselt tegelevad.

Kliendid aga on tähelepanelikud ja märkavad kohe, kui ettevõtte töötajad on masenduses, ületöötanud või puuduliku väljaõppega. Parimad ülemused panevad alati esikohale oma töötajad ja keskenduvad sellele, et nad oleksid õnnelikud ja terved.

Neid huvitab protsess. Kas olete proovinud juhtida autot kasutades vaid tahavaatepeeglit? Juhte, kes keskenduvad vaid kvartali või aasta kasumiaruande alumisele reale võib võrrelda just selliste autojuhtidega. Ehk et tunne lisaks numbritele huvi ka protsesside vastu ehk hooli sellest, kuidas numbriteni jõutakse.

Nad suudavad meeleolu hoida ka rasketel aegadel. On väga lihtne hoida ettevõttes suurepärast moraali, kui kõik läheb hästi. Hoopis keerulisem on see siis, kui asjad ei suju.  

Olukorra teeb irooniliseks see, et tavaliselt saavutatakse olulisi läbimurdeid just siis, kui ettevõttel on keerulised ajad. Eeltingimuseks aga on see, et inimesed pole kaotanud usku ja töömoraali. See aga on suuresti ülemuse teha.

Neil on rohkem küsimusi kui vastuseid. Väga paljud juhid arvavad, et nende kohus on teada kõiki vastuseid ning öelda oma töötajatele neid võimalikult tihti ette. Paraku röövib see inimestelt mõtlemis- ja arenemisvõime.

Kindlasti on sinu kogemused suur väärtus, kuid su töötajad ei saa õppida, kui sa kogu tarkuse neile kandikul ette kannad. Sellepärast küsi rohkem küsimusi ja lase oma töötajatel mõelda vastuseid.

Nad annavad endale hinnanguid oma kõige nõrgemate töötajate järgi. Tavaliselt tavatsevad juhid iseenda edukust hinnata oma kõige paremate töötajate mõõdupuu järgi. Head juhid teavad aga, et oma juhioskusi tuleb hinnata just kehvemate töötajate järgi, sest nemad jäävad sinu juurde tööle ja näitavad täpselt kätte, kui palju sa juhina oled valmis taluma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles