Ütlemised, mida juht kunagi oma alluvale öelda ei tohiks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõnikord vajab töötaja lihtsalt rohkem juhendamist ja pole vaja kohe teda kritiseerima hakata.
Mõnikord vajab töötaja lihtsalt rohkem juhendamist ja pole vaja kohe teda kritiseerima hakata. Foto: SCANPIX

Forbesi kaasautor Alan Hall pani kokku nimekirja ütlemistest, mida ülemus kunagi ei tohiks oma alluvatele öelda.

«Mina maksan sulle palka. Sina pead tegema seda, mida mina ütlen.» Diktaatorlik sõnum. Ähvardused ja jõumängud ei ole küll viis, kuidas töötajates lojaalsust kasvatada ja nende töösooritust parandada. Head liidrid juhivad inimesi inspireerides, õpetades, julgustades või isegi teenides neid. Headel liidritel pole vaja ähvardusi.

«Sa pead olema väga õnnelik seda boonust saades. Teised firmad ei anna oma töötajatele sedagi.»Tark ülemus saab aru, et just töötajad on need, kes toovad talle kasumi ega kohtle kasumitoojaid armulikkusega. Ülemus peaks alati olema õnnelik, kui saab premeerida töökaid ja häid inimesi, kes aitavad kaasa organisatsiooni arengule.

«Mina olin siin eile hilisõhtuni ja laupäeva hommikul. Kus olid sina?» On viga eeldada töötajatelt, et nad peaksid olema tööl 24/7. See on kindel tee töötajate rahulolematuse ja madala moraalini. See, et juht töötab seitse päeva nädalas, ei tähenda, et sama peaksid tegema ka töötajad.

«Sa peaksid siia jääma, sest me ei diskrimineeri sind sellepärast, et te olete naine.» Hea boss ei diskrimineeri oma töötajaid kunagi ei soo, religiooni, poliitiliste vaadete ega rassi pärast. Sellised märkused, isegi kui need pole vastuolus seadustega, on lihtsalt matslikud.

«Me peame kulusid kärpima. (Ja ise ostad samal ajal omale uue kontorilaua.)» Kui ajad on keerulised, peavad töötajad väga lugu juhist, kes on empaatiline ja mõistab väljakutseid, millega töötajad silmitsi seisavad. Nad ei kannata juhti, kes elab  justkui teise standardi järgi. Keerulistel aegadel peavad juhid olema eeskujuks, sõnad ja teod peavad olema kooskõlas.

«Ma ei taha kuulda sinu vingumist». Juht peab kogu aeg aktiivselt otsima tagasisidet, isegi negatiivseid kommentaare. Ma soovitan liidritel kuulata oma töötajaid avatult ja suhtuda tõsiselt töötajate kaebustesse ja probleemidesse. Isegi kui sa ei saa kohe probleemi lahendada, siis inimest ära kuulates ehitad sa põhja lojaalsele ja kõrge moraaliga ärikultuurile.

«Me oleme alati asju teinud niimoodi.» Kust saavad sellise suhtumisega üldse uuendused ja innovatsioon tekkida? Juhtide ülesanne on julgustada oma töötajaid leidma loovaid lahendusi probleemide lahendamiseks ja tunnustada nende selget mõtlemist.

«Sa teed kohutavalt halba tööd». Juhid peavad oma ootused sõnastama selgelt. Sa peaksid varustama oma töötajad ressurssidega, võimaldama neile eelarvet, koolitust ja tuge. Juht peaks laskma töötajatel korrata saadud juhiseid, et olla kindel, et asjadest on ühtmoodi aru saadud. Kui töötaja teeb pidevalt samu vigu, siis võib-olla ei vasta tööülesanded tema pädevusele või siis on teda ebaselgelt juhendatud.

«Sa oled rumal, kõige hullem töötaja üldse.» Viha ja kibedad ütlemised on kui nool töötaja pihta. Ülemus peaks käituma tsiviliseeritult ja professionaalselt. Üks Forbesi kolumnist on märkinud, et äärmiselt ebasoovitav on vanduda oma ülemuse juuresolekul, kuid teisalt on ka täiesti vastuvõetamatu, kui ülemus vannub oma töötaja juuresolekul.

Ülemus peab oma sõnu kontrollima ja püüdma olla heaks eeskujuks. Tunnusta avalikult, kuid kui on vaja jagada kriitikat või negatiivset tagasisidet, siis tee seda eraviisiliselt ja sõbralikult. Luba inimestel ebaõnnestuda, õpi kuulama oma töötajaid. Vastutasuks kõige selle eest saad pühendunud ja lojaalsed töötajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles