Vaatamata ostjate nappusele on kauplustes raske tingida

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Eesti kaupmees on ostjate nappusele vaatamata ahne ja paindumatu, kirjutab

Eesti Ekspressis

Toivo Tänavsuu, kes käis eksperimendi korras läbi terve hulga Tallinna Ülemiste keskuse kauplusi ning uuris, kui suurt allahindlust on võimalik saada.


Juba esimeses keskuse butiigis, kuhu hinnajaht ajakirjaniku viis, selgus, et 100-protsendiline juurdehindlus on veel isegi väike: Pierre Cardini müüja polnud nõus 4095 kroonilt 2050 krooni peale alla hinnatud mantlit enam soodsamalt pakkuma, väites, et see läheks alla omahinna ning lisades, et tavaliselt pannakse hindadele rohkemgi juurde.

Montoni ja Olseni rõivapoodides, lõhnapoes Esthetique, Bata kingapoes, Sportlandis ega beebipoes Kaks Karu ei oldud aga nõus allahindlust tegema ka täishinnaga toodetele - viimases pakuti samas 10 protsendi soodustust andvat 100-kroonist kliendikaarti ja ka võimalust järgmisel nädalal 15-protsendilise allahindluse ajaks tagasi tulla.

Guessi butiigis ja Samsonite'i kottide ja kohvrite poes pakuti aga «toredale kliendile» viieprotsendilist soodustust, sisustuspoes Mööbel.zip õnnestus välja kaubelda 7-protsendiline soodustus, Euronicsi elektroonikapoes pakuti aga 15 999 krooni maksnud Delli sülearvutilt pärast tagaruumis käimist hoobilt 2000 krooni alla.

Pikem vaidlus tekkis eksperimendi autoril Kuldan Luxury juveelipoes, kus sa küll sõbrapäeva sooduskampaania raames 20 protsenti allahindlust, kuid küsimuse peale, kas hind on lõplik, vastas müüja, et kui tegemist on kindla ostjaga, saab ta helistada mänedžerile, kuid kui kindlalt toodet ära osta ei luba, ei hakka ta mänedžeri tülitama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles