Ford hoiatab üleilmse ummiku eest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ummik
Ummik Foto: Toomas Huik

Ford Motori nõukogu esimees Bill Ford hoiatas, et maailma ähvardab «globaalne ummik», kuna aastaks 2050 tõuseb autode arv planeedil Maa 4 miljardi peale. Praegu on maailmas ligikaudu 1 miljard autot.

Ford esitles Barcelonas Mobile World Congressil ühtlasi ühendatud autode ja intelligentsete transpordisüsteemide ideed, mis tema sõnutsi on ülioluline, kui maailma tahab vältida liiklusummikutest rikutud tulevikku.

«Meil on uus mure: sajandi keskpaigaks kasvab autode arv 4 miljardi peale ja meid ähvardab globaalse ummiku oht,» ütles Ford. «Kui me midagi ette ei võta, siis nii see ka läheb – juba lihtsalt inimeste arvu ja linnadesse kogunenud autode rohkuse tõttu.»

Fordi sõnutsi on olukorras, kus autoostjate arv üha kasvab – eriti arengumaades nagu Hiinas ja Indias – ohus tema vanavanaisa Henry ja teiste unistus, et inimesed saaksid paremini liikuda.

Fordi «liikuvuse projekt» näeb ette, et kõik konkureerivad autotootjad, valitsused ja telefonifirmad looksid ühiselt transpordivõrgustiku, milles jalakäijad, jalgrattad, autod ning kommerts- ja ühistransport moodustaksid ühildatud süsteemi.

«On aeg hakata vaatama autosid ja sõidukeid nagu nutifone, sülearvuteid ja tahvelarvuteid: osadena suuremast ja rikkalikumast võrgustikust,» ütles Ford Financial Timesile.

Ford, kes 2006. aastal ettevõtte tegevjuhi toolilt taandus, on varasemalt palju keskkonnaküsimustega tegelenud.

Nagu tema etteaste Barcelonas näitab, üritab Ford Motor astuda autovõrgustike liikumise etteotsa – mis üha enam autotootjate mõtteid ja meeli haarab.

Nii Ford kui teised üritavad üksteise võidu aretada tooteid ja teenuseid, mida pakuvad telekomunikatsioon ja pilvandmetöötlus – müües samal ajal tihedalt linnastuvatesse arengumaadesse rohkem autosid kui iial varem.

Autotootjad muretsevad, et kui nad ei aita omalt poolt lahendada selliste «megalinnade» nagu Pekingi, Mumbai ja Sao Paulo probleeme, võib müük aeglustuda ja nende tooted iganeda.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles