Facebook sai Briti konkurentsiametilt 60 miljoni euro suuruse trahvi

BNS
Copy
Facebooki logo.
Facebooki logo. Foto: Dado Ruvic

Suurbritannia konkurentsiamet trahvis sotsiaalmeediahiidu Facebook 50,5 miljoni naela ehk 60 miljoni euroga sihiliku suutmatuse eest jagada informatsiooni seoses liikuvpildifirma Giphy ülevõtmisega.

Konkurentsi- ja turuameti (CMA) teatel kehtestati trahv, kuna tehnoloogiahiid «keeldus teadlikult jagamast kogu nõutavad informatsiooni» Giphy mulluse ülevõtmise kohta.

«Me hoiatasime Facebooki, et keeldumine meiega olulist infot jagamast on korrarikkumine, aga isegi pärast apellatsiooni kaotamist kahes erinevas kohtus jätkas Facebook oma õiguslike kohustuste eiramist,» ütles konkurentsiameti ülevõtmiste büroo vastutav vanemdirektor Joel Bamford. «See peaks olema hoiatus igale firmale, kes arvab end seadusest kõrgemal seisvat.»

CMA teatel on see teadaolevalt esimene kord, kui mõni firma on sellist korraldust sihilikult eiranud.

«Arvestades Facebookile tehtud korduvaid hoiatusi, leiab CMA, et Facebooki suutmatus alluda oli sihilik.»

Facebook sarjas trahvi. «Me oleme tugevalt vastu CMA ebaõiglasele otsusele karistada Facebooki parima katse eest nõuetele vastata, mille CMA ise lõppkokkuvõttes heaks kiitis. Me vaatame CMA otsuse üle ja kaalume oma variante,» teatas sotsiaalmeediahiid.

Facebooki on tabanud viimasel ajal kriitikarahe seoses ühe vilepuhuja lekitatud siseuuringutega, mille järgi on firma teadlik, et selle platvormid võivad olla noorte inimeste vaimsele tervisele kahjulikud.

USA võimudel on raskusi suhtlusvõrgustike nagu Facebook reguleerimisega, ehkki tehnoloogiahiide süüdistatakse privaatsusõigustel tallamises ja ohtliku väärinfo võimendamises.

Ühendriigid teatasid teisipäeval, et Facebook nõustus maksma 14 miljonit dollarit lahendamaks valitsuse algatatud kohtuasja, milles süüdistati firmat migrantide soosimises tuhandetel kõrgepalgalistel töökohtadel.

CMA lisas kolmapäeval, et trahvis Facebooki veel 500 000 naelaga, kuna firma vahetas kahel korral luba küsimata välja oma järelevalvejuhi.

Samuti lisas konkurentsiamet, et uurimine seoses Giphy ülevõtmisega kestab edasi.

Facebook teatas liikuvpildifirma 400 miljoni dollarilisest ülevõtmisest läinud aasta mais.

Giphy on tuntud oma kleepsude ja teiste toodete poolest, mis kasutavad liikuvat GIF-vormingut.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles