Paavo Nõgene: aktsiisilangetus oli õnnestunud käik, kuid valitsuse poliitkultuur meenutab kohati Vahemere oma (2)

Copy
Tallinki juhatuse esimees Paavo Nõgene.
Tallinki juhatuse esimees Paavo Nõgene. Foto: Konstantin Sednev

Kui alkoholiaktsiisi langetamine on Eesti majandusele soodsalt mõjunud, siis praeguse valitsuse poliitkultuur meenutab kohati mõne Vahemere-äärse riigi oma, arvas Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene saates «Esimene stuudio».

Tallinki juht avaldas Soome peaministri Sanna Marini Eesti-visiidi eel lootust, et nii need Eesti poliitikud, kes Soome poliitikute suunas solvangutega esinesid kui ka need, kes sellistest sõnavõttudest end puudutatuna tundsid, on aru saanud, et see kõik oleks võinud olla olemata.

«Olgem ausad, me oleme siin Eestis seni harjunud olema põhjamaise ja skandinaavialiku poliitkultuuri edasiviijad. Nüüd on löönud tugevalt sisse lõunamaist ja Vahemere poliitkultuuri,» avaldas Nõgene arvamust.

Värske statistika näitab, et mullu odavnes alkohol aktsiisilangetuse järel Eestis 3 protsenti ja piiritusjoogid koguni üle 5 protsendi. Küsimusele, kas odav alkohol on soomlased Eestisse tagasi meelitanud, vastas Nõgene, et põhjanaabrid ei käi Eestis vaid soodsama alkoholi päras, kuid Soome turistide arvu suurenemine aktsiisilangetuse järel on fakt.

«Selge on see, et Eesti hinnatasemel, Eesti teenuskvaliteedil on oma mõju selles, kui palju me juures soovitakse käia. Ja seal on üks väga lihtne loogika: et soomlastel meeldib Eestis käia ja kui nad Eestis käivad, siis kui siin on hinnad mingites valdkondades soodsamad, siis kaasa ostetud produktide hinnavahega nad tegelikult maksavad kinni oma Eestis oldud aja,» selgitas saatekülaline.

Nõgene tõdes, et alkoholi odavnemisest on võitnud nii Tallink kui ka kogu Eesti riik.  «Sest tegelikult ei ole küsimus ainult aktsiisis. Küsimus on laekuvas käibemaksus, tööjõukuludes,» sõnas ta.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles