Tallinna Sadama kasum kasvas võimsalt

Janno Riispapp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadamale kuuluv Muuga sadam.
Tallinna Sadamale kuuluv Muuga sadam. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Börsil noteeritud riigifirma Tallinna Sadam teenis kolmandas kvartalis 38,9 miljonit eurot müügitulu ehk 19 protsenti rohkem kui eelmisel aastal, ettevõtte puhaskasum kasvas 58 protsenti 18,1 miljoni euroni.

Kolmandas kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 5,5 miljonit tonni kaupa ning teenindati 3,5 miljonit reisijat.

«Müügitulu kasvu mõjutas kõige enam jäämurdja Botnica suvetööle asumine juuni lõpus Kanada põhjaosas eskort- ja jääseire laevana. Panuse käibesse andsid ka vedellasti mahtude ja sellelt lastiliigilt teenitud tulude oluline kasv ning tütarettevõtte TS Laevad Saaremaa liini lisalaeva suveperioodi reisidelt saadav tulu,» selgitas Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

Korrigeeritud EBITDA ehk kasum enne intresse, makse, kulumit ja allahindlusi kasvas kolmandas kvartalis kõikides segmentides, ulatudes 24 miljoni euroni, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 6,8 miljonit ehk 40 protsenti enam. Üheksa kuu korrigeeritud EBITDA kasvas 6 miljoni euro võrra 59,7 miljoni euroni.

Seoses rekordilise 105 miljoni euro suuruse dividendide väljakuulutamisega 2018. aasta teises kvartalis jäi kontserni üheksa kuu majandustegevuse tulemiks puhaskasum summas 15,8 mln eurot, jäädes eelneva aasta võrdlusperioodi kasumist 9,6 mln eurot väiksemaks.

«Liigume siiski kindlalt 2018. aastaks seatud kasumieesmärgi kursil ning suudame 2019. aastal maksta oma aktsionäridele lubatud määral dividende,» kinnitas Valdo Kalm.

Kolmanda kvartali investeeringute mahuks kujunes 2,9 miljonit eurot, üheksa kuu kokkuvõttes tegi Tallinna Sadam investeeringuid summas 8,1 miljonit eurot, mis olid peamiselt seotud Vanasadama liiklusalade rekonstrueerimise ja automaatsete liikluse juhtimissüsteemide kasutuselevõtuga, Botnica viie aasta perioodi dokitöödega ning D-terminali rekonstrueerimise alustamisega.

AS Tallinna Sadama kontserni kuuluvad lisaks emaettevõttele veel tütarettevõtted TS Shipping OÜ ja TS Laevad OÜ ning sidusettevõte AS Green Marine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles