Logistikud arendavad läbi Eesti USA-Venemaa-Hiina transpordikoridori

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadam.
Tallinna Sadam. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Eesti logistikaettevõtted peavad läbirääkimisi USA ja Kanada sisemaad Tallinna Sadama kaudu Venemaa ning Põhja-Hiinaga ühendava transpordikoridori väljaarendamiseks.

Täna ja homme toimuvad Kanadas Nova Scotias Eesti logistikaettevõtete ärikohtumised Halifaxi Sadama ja Kanada riikliku raudteefirma CN esindajatega, teatas Eesti Logistikaklaster.

Logistikaklastri korraldatud Kanada ja USA missiooni eesmärk on arendada välja terviklik, USA ning Kanada sisemaad Halifaxi ja Tallinna sadamate kaudu Venemaa, SRÜ, Kesk-Aasia, Afganistani ning Põhja-Hiinaga ühendav intermodaalne transpordikoridor.

«Valik strateegiliste koostööpartnerite otsingul Põhja-Ameerikas langes Halifaxi Sadama ja CN-i kasuks lisaks logistiliselt väga headele eeldustele ka põhjusel, et nende ärimudel on analoogiline meie vastavaga Eestis,» ütles Logistikaklastri arendusjuht Illimar Paul.

Nova Scotia, kus Halifax paikneb, on sarnaselt Eestiga oma olemuselt ja mõttelaadilt transiidioperaator, kes teenindab eelõige USA ja Kanada Euroopasse suunduvaid ning sealt pärinevaid veosemahtusid.

«On täesti reaalne, et partnerluses Halifaxi ning CN-iga õnnestub Logistikaklastril saavutada USA turul läbimurre oluliselt kiiremini ning jõulisemalt, kui seda üksi tegutsedes,» lausus Paul.

Halifaxi sadam on Põhja-Ameerika idaranniku sügavaim ja seda külastavad maailma 15 suurimast konteineriliinist regulaarselt 10. Ühtlasi on Halifax oluline külmutatud kaupade sadam. Külmutatud toidukaubad on seoses Koidula piiripunkti avamisega Eesti logistikasektori jaoks kõrgendatud tähelepanu objekt, kuna pärast 7-aastast pausi on taas võimalus külmutatud kaupade voogusid teenindada.

Klastri poolt välja töötatava intermodaalse transpordikoridori nimetus on Transatlantic Horseshoe (Atlandiülene Hobuseraud) ja see tuleneb kaubateed tähistavast kaarjast joonest kaardil, mis joonistub Memphise-Chicago-Halifaxi-Tallinna ja Urumqi ühendamisel.

Kanada ja USA ärimissioonil osalevad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Eesti Raudtee, EVR Cargo, Tallinna Sadama, CF&S Estonia, Alecon Cargo, ESTEVE Terminali, RRK ning Eesti Logistikaklastri esindajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles