EVEA: maksu- ja tolliamet on muutunud liiga jõuliseks ja kompromissituks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvet Mägi
Arvet Mägi Foto: SCANPIX

Eesti väikeste ja keskmiste ettevõtete assotsiatsioon (EVEA) presidendi Marina Kaasi sõnul on viimase aasta jooksul järsult sagenenud ettevõtjate pöördumised oma esindusorganisatsiooni poole kaebustega seoses maksu- ja tolliameti (MTA) liiga jõuliseks ja kompromissituks muutunud käitumisega
 

EVEA ja MTA juhtkonna esindajad kohtusid eile, et arutada väikeettevõtjate tõstatatud probleeme suhtlemisel maksuhalduriga ning maksu- ja tolliameti ettepanekuid ettevõtjate halduskoormuse vähendamiseks.

Ettevõtjate sõnul keeldub amet järjest sagedamini maksuvõla ajatamisest, ajatamisgraafikuid tühistatakse pisemagi graafikust kõrvalekaldumise korral. Lisaks sellele blokeeritakse ka varasemast sagedamini võlglaste kontosid, see aga süvendab veelgi maksehäire ulatust.

Samuti on laekunud paljude ettevõtjate kriitikat maksuhalduri ebaefektiivse töökorralduse kohta, näiteks kontrollimisel ei kasutata varem kogutut infot ning samadele küsimustele tuleb vastata korduvalt kuust kuusse.

Automaatselt genereeritud mitmeleheküljelised MTA hoiatused, intressinõuded ja muud kirjad saadetakse paberkandjal, raisates paberit, raha ja aega.

MTA kinnitusel on juba testimistel kliendihaldusprogramm, millele võib perspektiivis liita ka kontrollide mooduli ning koguda sinna maksukohustuslase kohta saadavat infot, vältimaks dubleerivaid küsimustikke.

Samuti on alates 2011.a. juulist käivitunud väikeste maksuvõlgade lihtsustatud elektrooniline ajatamise taotlemine.

MTA esindajate väitel on ajatamisest keeldumise põhjuseks enamasti ettevõtjapoolse kommunikatsiooni puudumine või hilinemine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles