Facebook hakkab kasutaja sõnadele vastavat reklaami pakkuma

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook ja Mark Zuckerberg
Facebook ja Mark Zuckerberg Foto: SCANPIX

Sotsiaalvõrgustik Facebook mõtles välja uues süsteemi, kuidas reklaamiandja pakkumine kohe õige tarbijani suunata ehk reklaamid reaalajas. Selleks jälgitakse, mida inimene oma lehele kirjutab ning sellele vastavalt pakutakse ka talle uusi tooteid, kirjutab Newscom.au.

Uue süsteemi järgi kuvatakse inimesele, kes oma «seinal» teatab, et plaanib õhtuks pitsat süüa, koheselt pitsakettide reklaamid. Uuendust plaanib Facebook katsetada umbes ühel protsendil kasutajatest.

Turuosalised suhtuvad suhtlusvõrgustiku algatusse kaheselt.

Ühest küljest on see reklaamiandjale hea võimalus oma potentsiaalse klindiga dialoogi astuda, teisalt peab Facebook hakkama reklaamitulval silma peal hoidma, et oma kasutajaid mitte eemale peletada.

Facebook on maailma kõige populaarsem sotsiaalvõrgustik, millel on üle 600 miljoni kasutaja. eMarketeri hinnangul võivad Facebooki reklaamitulud tänavu ulatuda 4,05 miljardi dollarini, mis on ligi kaks korda mullusest enam.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles