McDonald'si boss kaitseb lasteeinet

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil McDonald´si lasteeined.
Pildil McDonald´si lasteeined. Foto: Lauri Kulpsoo

McDonald'si tegevjuht nimetab lastele mõeldud Happy Meali kriitikuid «toidupolitseinikeks» ja leiab, et nad õõnestavad vanemate vabadust ise oma pere toitumisharjumusi kujundada.

San Francisco järelevalvekomisjon andis novembris oma hääle selle poolt, et restoranid ei tohiks pakkuda einega koos mänguasju, kui toidud ise ei vasta konkreetsetele kalorite, soolade, suhkru ja rasva sisalduse normidele.

Jim Skinner ütles selle peale, et kavatseb Happy Mealide müüki jätkata. «See uus reegel jätab ilma isikliku valikuvabaduseta perekonnad, kes on enam kui võimelised ise otsustama,» lisas ta.

Ülalmainitud keeld ei jõustu enne 2011. aasta detsembrit.

Skinneri sõnum on mõeldud ka järjest täienevatele «toidupolitseinike» ridadele väljaspool San Franciscot, kes süüdistavad McDonald'sit lihavuse epideemia leviku soodustamises nii USAs kui teistes arengumaades.

«Juba pikki aastaid üritab keegi seaduste kaudu käitumist dikteerida,» ütles Skinner. «Lapsevanemad on olnud meie Happy Mealide fännid juba 1970. aastatest alates. Ning Happy Mealide toidud, kuhu kuuluvad ka õunad, vastavad USA Toidu- ja Ravimiameti nõuetele. Me pakume oma klientidele eineid, mis aitavad elust rohkem rõõmu tunda.»

Viimase 20 aastaga on McDonald's lisanud hamburgeritele ja friikartulitele ka palju tervislikke valikuid alates salatitest kuni puuviljadest valmistatud smuutideni.

Sellele vaatamata on 118 riigis esindatud ja kokku 32 000 restorani omav kiirtoidukett ikkagi paljude inimeste jaoks rämpstoidu sünonüüm.

Seetõttu jääb McDonald's sageli hambu nii regulaatoritele kui aktivistidele, kes maalivad firmast süngeid pilte, kujutades neid USA «paksuse» peasüüdlasena ja ei kohku tagasi ka kõiki globaliseerumisest tulenevaid hädasid McDonald’si kraesse kirjutamast.

Kommunikatsioonikonsultandi Eric Dezenhalli sõnutsi võib McDonald’s küll võita mõned Happy Mealiga seotud lahingud, kuid üldiselt on «tervisliku toitumise sõja» põhihoovused nende vastu.

«Kuigi McDonald’si lähenemine ülalmainitud rünnakutele on minu meelest õige, läheb neil selles sisuliselt kultuurisõjas siiski raskeks,» ütles ta. «Nagu võime õppida ka Hummerite saatusest: see lõppematu trummipõrin viib firma lõpuks niikaugele, et toiduvalik vaadatakse kriitiliselt üle. Nad ju juba teevad seda.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles