Prognoos: USA reklaamiturg kasvab tänavu 3%

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reklaamitellijatele meeldib internet
Reklaamitellijatele meeldib internet Foto: Special Group

Kui kahel viimasel aastal on jänkide reklaamitulud langenud, näeb uuringufirma SNL Kagan saabumas tänavu oodatud kasvu.

Rahaliselt tähendaks komeprotsendiline kasv 210 miljardit dollarit, kirjutab adweek.com. Antud prognoos on viimase aja optimistlikeim, näiteks juulis pakkus uuringufirma Magna Global USA reklaamituru kasvuks tänavu 2,1 % võrreldes eelmise aastaga.

SNL Kagani hinnagul tuleb kasv reklaamikulutuste suurenemisest telereklaamide ning interneti- ja mobiilireklaamide sektoris, kui ajalehtede ja äriperioodika reklaamikäibed on jätkuvalt madalseisus.

Ja nüüd võrreldavatest arvudest USA reklaamiturul 1999. aastal, tänavu ja 2019. aastal. Kui 1999. aastal teenisid USA ajalehed reklaamitulu 46,3 miljardit dollarit, siis SNL Kagani hinnangul tuleb tänavuse selleks numbriks 23 miljardit. Olulist muutust ei too ka lähiaastad, nii hindab uuringufirma 2019. aastaks ajalehtede reklaamimüügist saadavaks kasumiks 22,5 miljardit dollarit.

Lähiaastail jätkab aktiivset tõusu internetireklaam. Kui 1999. aastal tõi see USAs tulu 4,7 miljardit, siis tänavuseks prognoositavaks tulemiks on 27,8 miljardit dollarit. 2019. aastaks usub uuringufirma internetireklaamidest saadavat tulu tõusvat 60 miljardi dollari piirini.

Kaabeltelevisiooni positsiooni reklaamiturul hindab SNL Kagan jätkuvalt tugevaks. Tänavuse tulu selles meedias hindab uuringufirma 30,2 miljardile dollarile. 1999. aastal müüdi USAs reklaami kaabeltelevõrkudesse 12 miljardi dollari eest, aastaks 2019 peaks see summa küündima 55,1 miljardi dollarini.

SNL Kagani vanemanalüütik Derek Baine sedastas, et uus meedia, kaasa arvatud internetireklaamindus, jätkab kiiret kasvu, kui n-ö vana meedia, eriti trükiajakirjandus, kaotab oma olulisust üha rohkem. «Dollarid liiguvad uutesse keskkondadesse, kus on rohkem publikut, nagu näiteks ka kaabeltelevisoon,» ütles analüütik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles