Täna sõlmisid Riigi Kinnisvara AS (RKAS) ja AS VolkerRail RTE 310,6 miljoni kroonise mahuga peatöövõtulepingu, mille raames ehitatakse Koidula piirijaamas raudteid kokku 25,4 kilomeetri ulatuses.
Koidula piirijaama raudtee ehitusele kulub 310,6 miljonit krooni
Töö hõlmab endas muu hulgas 10 jaamatee ehitamist, 38 pöörme tarnimist ja paigaldamist, patrull-, hooldus- ja kõnniteede ehitamist ning piirdeaia, rongide kaalu, portaalkraana ning rongide pidurite kontrollsüsteemi rajamist, teatas Riigi Kinnisvara AS.
Piirijaama rajamise teisele ehitushankele laekus kaks kvalifitseerimistingimustele vastavat pakkumust. Kokku on kavas korraldada neli suuremat ehitushanget.
Tänaseks on sõlmitud kõik olulised lepingud ja kokkulepped RKASi, AS Eesti Raudtee ja Eesti vabariigi vahel projekti rahastamiseks ja korraldamiseks.
Alustatud on töid esimese ehitushanke raames, mida teostab konsortsium AS Aspi, AS Eesti Ehitus ja AS Teede Rev-2. Esimese ehitushanke mahtu kuuluvad mullete ja süvendite rajamine, truupide ehitus, teede ja platside ehitus (sealhulgas ligikaudu 5 kilomeetrit uut maanteed), elektrivarustuse väljaehitamine (sealhulgas 4 alajaama, kesk- ja madalpingevõrgud), välisvalgustuse väljaehitamine, veevarustuse väljaehitamine (sealhulgas puurkaev-pumbamaja, tuletõrjevee pumpla), drenaaži, kanalisatsiooni ja puhastusseadmete väljaehitamine.
Põlvamaal Värska ja Orava vallas asuva Koidula raudteepiirijaama arendusala suurus on ligi 92 hektarit, tegemist on Eesti ühe suurima infrastruktuurikompleksi rajamisega.