
Konkurentsiamet kinnitas ASi Eesti Post tegevusloa tingimuste muudatuse, millega muudetakse universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavate postkontorite miinimumarvu 407 postkontorini, ehkki taotlus oli 400 peale.
Konkurentsiamet kinnitas ASi Eesti Post tegevusloa tingimuste muudatuse, millega muudetakse universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavate postkontorite miinimumarvu 407 postkontorini, ehkki taotlus oli 400 peale.
Konkurentsiamet vaatas läbi Eesti Posti taotluse vähendada tegevusloas märgitud postkontorite miinimumarvu 495 postkontorilt 400 postkontorini. Ettevõtja tõi oma taotluses välja võimaluse tagada nõuetekohane teenuse osutamine alternatiivseid variante kasutades, mistõttu Eesti Posti hinnangul puudub hajaasustusega piirkondades vajadus püsiva postkontori järele.
Konkurentsiameti postside ja universaalteenuse osakonna peaspetsialist Ilmar Branno ütles, et nende 7 postkontori puhul, mis luba ei saanud, ei vastanud taotlused tingimustele. Nimelt peab üle 2500 elanikuga vallas olema vähemalt postkontorit. Eesti Post kas ei teadnud seda või esitas meelega valed andmed.
Eesti Post tagab piirkondades, kus postkontor kaob, teenuse osutamise kirjakandjate kaudu, kes koguvad ja toimetavad postisaadetisi kätte kasutajate elu- või asukohas. Kirjakandja tellimiseks tuleb helistada etteantud telefonil, saata e-kiri, täita vastav kutse veebis või saata kutsekaart. Teenuse osutamiseks võtab Eesti Post tellijaga ühendust ja pakub välja ühetunnise ajavahemiku, mil teenust elu- või asukohas osutatakse.
Konkurentsiamet asus seisukohale, et postkontorite miinimumarvu vähendamine Eesti Posti taotluses esitatud ettepaneku ulatuses ei vähenda universaalse postiteenuse kättesaadavust. Postkontorite miinimumarvu vähendamisel ning alternatiivsete teenuse osutamise võimaluste rakendamisega ei lähe Eesti Post tegevus vastuollu postiseaduses ja selle alusel välja antud õigusaktides sätestatud nõuetega.