Ministeerium esitas uuesti firmaautode maksustamise seaduseelnõu

Liisu Arumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jürgen Ligi
Jürgen Ligi Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Rahandusministeerium saatis ministeeriumidele ja partneritele kooskõlastamiseks täiendatud eelnõu autode käibemaksu tagastamise piiramiseks. Eesmärk on vähendada ettevõtluses kasutatavatele sõidukitele mõeldud maksusoodustust ja selle kasutamisest tekkinud majanduslikke moonutusi.

Ministeeriumi sõnul on antud maksumuudatustest plaanitud tulu järgmise aasta riigieelarvesse ning kuna riigikogu ei saa eelarve menetlemise käigus valitsussektori eelarvepositsiooni halvendada, siis on kavas esitada eelnõud selle aasta jooksul uuesti parlamendile. See võimaldab 2014. aasta eelarves arvestada seniste tuludega.

Rahandusministeerium on analüüsinud viimasel paaril kuul toimunud aktiivse avaliku arutelu käigus tehtud muudatusettepanekuid ning esitab neist tulenevalt uue täpsustatud eelnõu. Huvitatud osapooltel ja partneritel on võimalik veelkord arvamust avaldada ja ettepanekuid teha kuni 9. detsembrini.

«Valitsus ei toeta automaksu, kuid on olnud üksmeelne selles, et sõiduautode maksusoodustust tuleb piirata juhul, kui see ostetakse firma nimele, aga seda kasutatakse ka erasõitudeks. See otsus on olnud seotud ka riigieelarve paratamatusega ning keeluga halvendada riigikogus tema tasakaalu. Eelarve koostamise käigus on sellel muudatusel olnud otsene seos teede rahastamises tekkinud lüngaga,» ütles rahandusminister Jürgen Ligi.

Ettevõtluse käibemaksutagastuste eesmärk on lähtunud sellest, et sõiduautot kasutatakse ettevõtluseks. Kuna kauba või teenuse pealt maksab tarbija käibemaksu, siis topelt maksustamise vältimiseks kehtib võimalus ettevõtjal käibemaks tagasi saada. Käibemaksuseaduse eelnõuga on kavas korrastada süsteemi ja kindlustada, et tagastust saadakse vaid ettevõttega seotud kuludelt. Seotud tulumaksuseaduse eelnõu ei sisalda enam muudatusi tööandja sõiduauto erisoodustuse reeglites. Lisaks näeb see ette töötaja isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise hüvitise maksuvabastuse piirmäära tõstmise 300 euroni.

Riigikogu võttis 12. novembril Reformierakonna ja IRLi fraktsioonide eestvedamisel autode käibemaksu muudatuse menetlusest välja. Rahanduskomisjoni esimehe Sven Sesteri ütles toona, et kogu autode maksustamise temaatika vajab terviklikku lähenemist, kuid eelnõude menetlemisel oli tunnetatav liigne rutakus ning vähene dialoog huvigruppidega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles