Allar Kahju: ebaefektiivse tarneahela maksab kinni tarbija

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseamet käivitas taas kampaania, millega lükkab ümber tarbijate seas enimlevinud müüte ning annab nõu, millised on tarbija kohustused eri olukordades. Foto on illustratiivne.
Tarbijakaitseamet käivitas taas kampaania, millega lükkab ümber tarbijate seas enimlevinud müüte ning annab nõu, millised on tarbija kohustused eri olukordades. Foto on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Müügikoguste täpsem prognoosimine, kaubaautode tühikilomeetrite vähendamine, laiem koostöö distributsioonilogistikas ja infovahetus tarneahela osaliste vahel pakuvad Rimi Eesti tarneahela juhi Allar Kahju sõnul kokkuhoiu võimalusi kuni 5 protsenti toote lõpphinnast.

Täna jaekaubanduse visioonikonverentsil esinedes nentis Rimi tarneahela juht, et ebaefektiivse ja kuluka logistikalahenduse peab kokkuvõttes kinni maksma tarbija, mis päädib varem või hiljem sellega, et turukonkurentsis jääb niisugune kauplusekett kaotajate hulka.

«Tarneahela erinevatel osapooltel tuleb arendada oma infosüsteeme selliselt, et need võimaldaksid operatiivset elektroonilist andmevahetust, mis muudab kaubakoguste prognoosimise erinevate piirkondade ja kaubagruppide lõikes võimalikult täpseks ning alandab seeläbi oluliselt logistika-, kapitali- ja mahakandmiste kulu kogu ahelas,» sõnas Rimi tarneahela juht.

Tiheda konkurentsi tõttu on jaekaubandus Kahju sõnul tarnekulude ja sellega seotud planeerimisprotsesside mõjule eriliselt tundlik.

Kahju sõnul peab lisaks heale planeerimisele igat kaubagruppi toetama just sellele grupile sobilik logistikamudel ning turg kasvab välja logistika pakettlahendustest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles