Ka rahulolematutesse töötajatesse tasub panustada

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülemus peaks tähelepanu pöörama ka nende töötajatele, kes pole tema lemmikud.
Ülemus peaks tähelepanu pöörama ka nende töötajatele, kes pole tema lemmikud. Foto: http://static8.businessinsider.com/image/4e49704aecad041e02000025/employee.jpg

Kõiki töötajad ei saa teha töö juures õnnelikuks, kuid püüelda selle poole tasub ometi. Juhid annavad seejuures liiga vara alla ning see muudab nende alluvad vähem produktiivseks, mis omakorda mõjutab ettevõtte majandustulemusi.

Juhtimiskonsultant Joseph Folkman kirjutab HBRis, kuidas saaksid juhid vähendada oma alluvate rahulolematust.  Juhid kalduvad kohtlema inimesi erinevalt. Kindlasti on igal juhil oma lemmiktöötajad ja nemad saavad juhilt rohkem tähelepanu, tunnustust, julgustust, tagasisidet. Samuti leidub peaaegu igas ettevõttes rahulolematuid töötajaid, kes kurdavad kõige selle puuduse üle, mida juhid oma lemmikutele jagavad. Meie uuringud näitavad, et kui juhid hakkavad mõlemat gruppi kohtlema sarnasemalt, paraneb ka tööga rahulolematute (loe: tegelikult juhiga rahulolematute) käitumine.

Siin on mõned ideed, kuidas rahulolematuid töötajaid jälle n-ö ree peale aidata:

Rohkem julgustust. Kui me küsisime kõige rahulolematumatelt töötajatelt,  kuidas peaks nende boss käituma, siis põhiline vastus oli, et peaks inspireerima ja motiveerima. Liiga sageli kasutavad ülemused rahulolematute töötajatega rääkides negatiivset tooni, selle asemel, et seda gruppi inspireerida. Liiga sageli oodatakse neilt inimestelt halvimat, selle asemel, et oodata parimat.

Usaldage rohkem. Üllatav, et rahulolematu töötaja ja ebameeldiv ülemus ei usalda teineteist. Võti on usalduse taastamine ja siin peaks ülemus tegema esimese sammu mõistmaks töötaja probleeme.

Huvituge inimese arengust. Kui inimene teeb tööd ja saab palka, siis on tal amet. Aga kui ta teeb tööd ja õpib uusi oskusi, siis on tal karjäär. Karjääri väljavaated ei peaks teemaks olema mitte ainult lemmikute või parimate töötajatega, vaid kõigiga.

Jagage infot kõigile võrdselt. Suhtlemine on juhtimise põhiosa ja info jagamine suur osa teie ametist. Infot tuleb jagada nii, et see jõuaks kõigile, seda esiteks. Teiseks – õhutage inimesi küsimusi küsima ja arvamust avaldama. Ja lõpuks – kuulake oma inimesi. Ka neid, kes teile võib-olla väga ei meeldi.

Olge aus. Inimesed tahavad ausat tagasisidet – mida päriselt arvatakse nende tehtavast tööst. Nad tahavad ka siis tagasisidet, kui midagi saaks teha paremini. Liiga sageli tunnevad just tööga rahulolematud töötajad, et nende ülemused ei anna neile ausat tagasisidet. Inimesed saavad aru, kui tagasiside nende kohta pole aus, kuid ilma aususeta ei saa luua toimivat suhet.

Olge oma inimestega kontaktis. Ühised üritused liidavad – kasvõi ühine lõuna, suhtlemine väljaspool tööaega. Kuid ka seda kalduvad juhid tegema pigem oma lemmiktöötajatega, mitte nendega, kes on tööga rahulolematud. Juhina peaksite aga oma tähelepanu jagama kõikidele inimestele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles