Google'i emafirma Alphabet sai vägeva aastakäibe osaliseks, kuid kvartalikasum jäi kasvanud kulutuste pärast oodatust kesisemaks.
Google'i emafirma käive ületas esmakordselt saja miljardi piiri
Ettevõtte kvartalikäive kasvas 24 protsenti 32,3 miljardi dollari peale, ületades nii prgnoositud 31,9 miljardit, kuid kvartalikasum jäi 6,8 miljardi peale, mis on alla prognoositud seitsme miljardi. Aastakäive ületas esmakordselt 100 miljardi piiri, kasvades 23 protsendi 110,9 miljardi dollarini.
Aplhabeti aktsia hind langes pärast börsipäeva lõppu enam kui 5 protsenti.
Enamus kasumist tuli reklaami müügist Google'i otsingumootoris, erinevatel veebilehtedel ja mobiilirakendustes. Reklaamiäri kasvule aitasid kaasa ka Alphabeti üha tõhusamaks muutuvad reklaamialgoritmid, mis aitavad reklaamidel õigete sihtgruppideni jõuda.
Alphabeti neljanda kvartali kulutused kasvasid mullusega võrreldes 27 protsenti 24,7 miljardi peale.
Kasvanud kulutused tulid peamiselt videode jagamiseks mõeldud veebisaidi YouTube pealt, kes kulutas rohkem raha oma sisu «reklaamisõbralikumaks» muutmiseks. Nimelt on YouTubel kasvav probleem ekstremistlike ja viha õhutavate vidodega, mille kõrval ei taha kliendid oma reklaame näidata.
Üldisi kulutusi kasvatasid ka investeeringud mitmetesse uutesse valdkondadesse nagu pilveteenused, isesõitvad autod ja meditsiinitehnoloogia.
Google paneb samal ajal üksjagu raha selle alla, et nende otsingumootorit kasutataks üha rohkematel toodetel vaikemootorina (näiteks iPhone ja Mozilla Firefox).