Konkurentsiamet uurib Levira hinnakujundust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Levira juhatuse liige, multimeediateenuste divisjoni direktor Indrek Lepp Levira tehnoruumides teletornis.
Levira juhatuse liige, multimeediateenuste divisjoni direktor Indrek Lepp Levira tehnoruumides teletornis. Foto: Toomas Huik / Postimees

Konkurentsiamet uurib seoses Eesti Ringhäälingute Liidu ja Eesti Digitaaltelevisooni ASi avaldustega AS Levira poolt osutatava leviteenuse hinna kujundamist.

Konkurentsiameti välis- ja avalike suhete osakonna juhataja Maarja Uulits ütles BNS-ile, et Levira kasumlikkus on viimastel aastatel, mil on toimunud paralleelselt nii digi- kui analoogsignaali edastus, olnud üpris kõrge. «Konkurentsiamet uurib, kas selline hinnakujundus on olnud kooskõlas konkurentsiseaduses turgu valitseva ettevõtja suhtes kehtestatud nõuetega.»

Uulits lisas, et sealjuures on amet menetluse ühe osana uurinud, kas ja millist turujõudu Levira teleprogrammi tootjate suhtes üldse omab. «Nimelt on Levira ise seisukohal, et ta ei oma turujõudu ning teleprogrammi tootjatel on arvestatavad võimalused ka muul viisil vaatajateni jõuda. Seoses sellega on hetkel eelkõige analüüsimisel hiljuti toimunud sageduskonkursi tulemused, mille teatavasti võitis Starman ning millest tulenevalt on tõusetunud küsimus, kas Levira poolt opereeritav võrk on dubleeritav.»

Paralleelselt on konkurentsiamet valmistanud ette Levira poolt sideettevõtjatele osutatava teenuse hinnaregulatsiooni, mille osas tuleb otsus lähiajal.

Ameti poolt Eesti Rahvusringhäälingule (ERR) saadetud kirjas seisab, et Levira on edastanud vastuväiteid edastusteenuste hindade analüüsi osas. Levira on selgitanud, et televisiooniringhäälingu analoog- ja digitaaledastuse periood aastatel 2007/2008–2009/2010 on oma olemuselt erakorraline, lühiajaline ning tegelikult ei tõusnud hinnad sel perioodil märkimisväärselt.

Samuti toimusid Levira väitel teenuse kasutajatega hinnamuutuse osas eelnevad kooskõlastused. Kuna konkurentsiamet soovib selgitada, kuidas on toimunud hindade kujundamine Levira klientide poolt vaadatuna, siis palub amet ERR-ilt põhjalikke selgitusi hinnakujundamise protsessi kohta.

Levira müügitulu majandusaastal 2009/2010 oli 172,9 miljonit krooni, suurenedes varasema perioodiga võrreldes seitse protsenti, selgus firma majandusaruandest.

Levira puhaskasum oli 59,5 miljonit krooni. Kasum vähenes 39 protsenti, kuna varasema perioodi puhaskasumis sisaldus Eesti Digitaaltelevisiooni ASi 34-protsendise osaluse müük summas 40,3 miljonit krooni.

Perioodil 2009/2010 moodustasid Levira investeeringud 33,5 miljonit krooni. Töötajate keskmine arv oli 75, nad said tasu 19,3 miljonit krooni.

Levira majandusaasta algab 1. aprillil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles