Twitteri kasutajad on Facebooki omadest turunduslikult atraktiivsemad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Twitteri logol on helesinine linnuke
Twitteri logol on helesinine linnuke Foto: SCANPIX

 

USA turu-uurijad lõid järjekordse mõra arvamusse, et Facebook on turunduse uus imerelv.

                               

Kuigi digitaalsed suhtluskanalid nagu Twitter ja Facebook näivad sarnasena, võivad nende kasutajate vajadused ja motivatsioon tugevasti erineda. Erinevused puudutavad ostukäitumist ja valmisolekut olla brändi «müügimeheks» oma suhtlusringkonnas.

USA marketingialane uuringupaneel «Täpne eesmärk» (ExactTarget) avaldas raporti pealkirjaga «Tellijad, fännid ja järgijad», kust selgub, et Twitteris brändide järgijad ostavad kaks korda tõenäolisemalt brändi tooteid, kui Facebookis mõnda brändi «meeldivaks» (klikkinud «like» - T.L.) hinnanud.

Uuringus osalesid Twitteri kasutajad, kes järgivad mingit brändi, brändide uudismeilinglistides olijad ja Facebookis brände kiitnud, kirjutab emarketer.com.

Igapäevased Twitteri kasutajad, kes järgivad mõne brändi postitusi, ostavad kaks korda tõenäolisemalt brändi tooteid kui Facebookis mõne brändi kohta «meeldib» väitnud kasutajad.

Jaatavalt vastasid küsimusele «kas kulutad raha brändi toodetele?» Twitteri kasutajatest 37%, Facebooki kasutajatest 17% ja uudiskirjade saajatest 27%.

Samasugune muster eri meediumite kaupa ilmnes vastustes küsimusele, kas nad soovitaksid brändi tuttavale. Jaatav vastus jagunes järgneva pingereana: Twitter (33%), e-kiri (24%) ja Facebook (21%).

Turundusettevõte Chadwick Martin Bailey uuris tänavu veebruaris vastavaid trende ajalises perspektiivis. Uuriti inimeste hoiakute muutust aja jooksul, mil nad on oma nii-öelda suhte brändiga digitaalselt ülalmainitud infokanalites ära märkinud.

Ilmnes, et Twitteri kasutajad teatasid Facebooki kasutajatest hoopis rohkem, et neil on brändi fänniksoleku aja jooksul suurenenud valmisolek brändi tooteid osta ja brändi tuttavatele soovitada.

«Täpse eesmärgi» raport viitab ka ühele puudusele Twitteri juures, nimelt moodustavad Twitteris brändide järgijad vaid 3% USA internetikasutajatest. Samas on need 3% sotsiaalselt positsioonilt ise rohkem protsesside mõjutajad, kui Facebookis brände kiitnud inimesed on enamalt jaolt tavatarbijad.

Samuti selgub raportist, et Facebookis brändide fänniks hakanutest kasutavad juba brändi tooteid niigi, mis võib vähendada nende eeldatavat tegevust brändi toodete ostmahakkamise ja nende edasi soovitamise näol.

Ülaltoodud asjaoludel järeldabki emarketer.com, et Twitteri kasutajad on turundajatele atraktiivsed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles