Google ja IBM on maailma ühed väärtuslikumad brändid

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lugejad käivad internetis peamiselt infot otsimas. Pildil Google otsimootor.
Lugejad käivad internetis peamiselt infot otsimas. Pildil Google otsimootor. Foto: SCANPIX

Google, IBM ja Apple nimetati maailma kõige mõjuvõimsamateks kaubamärkideks, kuna need kõik on olenemata keerulisest majandusseisust oma tulu kasvatanud.

Top 100 globaalse kaubamärgi omakapital kasvas viimase BrandZ uuringu järgi 2009. aastal neli protsenti, kitjutas

Warc

.

Google suurendas oma kaubamärgi väärtust 14 protsendi võrra ja selle väärtus kasvas 113,3 miljardi dollarini. Google on tabelit juhtinud viimased neli aastat ja tänavused andmed näitasid, et tõenäoliselt säilitab see oma positsiooni ka tulevastel aastatel.

IBM tõusis kahe koha võrra teisele kohale kasvades oma väärtust aastaga 30 protsenti 86,3 miljardi dollarini.

Apple parandas oma senist positsiooni kolme koha võrra, tõustes kolmandaks.
Brändi väärtus tõusis aastaga 32 protsenti, ulatudes 83,2 miljardi dollarini. Edule aitasid kindlasti kaasa ka selliste toodete nagu iPhone ja iPodi lansseerimine.

Neljandale kohale tuli Microsoft (76,3 miljardit dollarit) ja viiendale Coca-Cola (68,0 miljardit dollarit). Mõlemad kaubamärgid kukkusid võrreldes aasta varasemaga kahe koha võrra.

Esikümnesse mahtusid veel McDonalds, Marlboro, China Mobile, General Electric ja Vodafone.

Aasia turgudel on juhtiv kaubamärk China Mobile, mille väärtus ulatub hinnanguliselt 52,6 miljardi dollarini. Sellele järgneb ICBC (43,9 miljardit dollarit) ja Bank of China (22,0 miljardit dollarit).

Hiina otsingumootori Baidu väärtus kasvas 62 protsenti 9,4 miljardi dollarini, mis tõi kaubamärgile kõrgeimad brändi panuse punktid ja maksimaalse brändi kasvu punktid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles