Microsoft-Yahoo liit sai rohelise tule

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Microsoft-Yahoo! diil sai rohelise tule.
Microsoft-Yahoo! diil sai rohelise tule. Foto: AFP Photo/SCANPIX.

USA ja Euroopa monopoli-valvekoerad kiitsid heaks Microsofti ja Yahoo liidu otsingumootorite vallas, mis peaks paljude reklaamijate meelest Google'ile igati tervitatavat konkurentsi pakkuma.

Firmade sõnul asuvad nad oma otsingu-operatsioone integreerima juba lähipäevil ning viivad ellu plaanid, mille kallal juulikuust alates tööd on tehtud - sellest ajast, kui ettepanek välja käidi.

Microsoft võtab 2010. aasta lõpuks vastutuse otsingutulemuste ja Yahoo lehekülgede reklaamilinkide eest.

Kuna ettevõtete kombineeritud turuosa ei ole Euroopas kuigi suur, oldi Euroopa Liidu heasoovlikkuses üsna kindlad. Obama õnnistuse pärast muretseti rohkem, kuna USA justiitsministeeriumi regulaatorid on lubanud võtta monopolide osas eelmisest valitsusest jäigema joone.
Otse Google'i silmade all võtsid liitumistehingu poolt sõna mõned suurematest reklaamiostjatest, nagu näiteks WPP, Omnicom ja Publicis.

ELi konkurentsiametnikud järeldasid pärast kuu aega väldanud uurimist, et konkurents on otsingu-reklaami turul oluline kuna Google'i turuosa on Euroopas 90 protsenti. Justiitsosakonnal koheseid kommentaare ei olnud.

Yahoo pealik Carol Bartz ütles tehingule oma jah-sõna pärast pikaksveninud läbirääkimisi, mille käigus tuli korraks kõne alla isegi võimalus, et Microsoft võiks vaevleva portaali üldse endale osta.

Lõplikus «liidulepingus» oli ka tingimusi, mis Yahoo aktsionäridele vastukarva käisid, Näiteks olid sularahagarantiid väikesevõitu. Yahoos endas tõusis pärast allkirjade andmist suur kergendusohe. Oli ju ettevõtte osakaal otsingusektoris silmnähtavalt kahanemas ning tõsiseltvõetavat varuplaani polnud.
Yahoo ütles, et nagu ka varem kokku oli lepitud, antakse Microsoftile üle otsingutehnoloogia 10-aastane litsents ning 400 töötajat.

Lisaks otsingutulemuste algoritmidele võtab Microsoft enda kanda ka väikeettevõtted, kes otsingusõnade põhjal reklaame ostavad ning müügiesindajate vahendusteenust ei kasuta. Suurkliendid ja nendega suhete korraldamise võtab enda peale aga Yahoo müügiosakond.
Yahoo möönis, et ilmselt viiakse reklaamijad uude süsteemi üle alles aasta lõpuks ning kogu ümberkorraldustega seonduv sigin-sagin kestab tõenäoliselt 2012. aastani.

Kuigi Yahoo vastupidist väidab, on analüütikud siiski seda meelt, et otsinguteenuse sisseostmine tähendab sisuliselt, et internetitehnoloogia teerajaja roll on käest antud.

Yahoost olevat seega saanud lihtsalt meediaettevõte, mille edu sõltub kasutajate arvust ning neile reklaamide näitamise nippide edukusest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles