«Tõin mööblipoest koju uue riiuli, mis oli juppideks võetuna pappi pakendatud. Kodus avastasin, et riiulil on kriimud. Kuna poes oli väljas vaid näidis ja pakendatud riiulit lahti kraapima ju ei hakka, siis ei tea ma, kas kriimud tekkisid transportimisel või olid need töötajate poolt tekitatud. Ehk on tegemist üldse praagiga. Mida teha?»
Lugeja küsib: mida teha, kui poest koju toodud ese osutub katkiseks?
Vastab tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Ilmselgelt ei ole võimalik kõiki tooteid kohapeal kontrollida. Selleks on aga olemas võlaõigusseaduses vastav punkt, mis annab ostetud ja ka tellitud toodetele kaheaastase pretensiooni esitamise õiguse. Ehk vea ilmnemisel tuleb toote kasutamine lõpetada ja esimesel võimalusel (hiljemalt kahe kuu jooksu vea ilmnemisest) kauplusesse kirjaliku avaldusega pöörduda. Kui tegemist on tootmisveaga, siis on tarbijal õigus toote vahetamisele, asendamisele või lepingu lõpetamisele ehk raha tagasi saamisele. Kõik sellega seotud transpordikulud on esimese
kuue kuu jooksul olenemata vea tüübist müüja kanda.
Tarbijale saab soovitada - tundke huvi, kas toode on piisavalt kaitsvalt pakitud. Kui pakutakse transporditeenust või montaaži siis laske toote pakend avada transportijate juuresolekul. Vea avastamisel teatage kohe müüjale selle ilmnemisest. Võimalusel tehke vea avastamisel ka fotod ning saatke need koos kirjaliku avaldusega kauplusesse, kust toode osteti.