Lugeja küsib: kuidas teha avaldus kehva elektrivarustuse tõttu soodustuse saamiseks?

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrilevi.
Elektrilevi. Foto: Peeter Langovits

Tarbija24 poole pöördus lugeja, kes küsis, kuidas teha avaldus, et saada soodustust võrgutasudele, kuna elektrivarustus on halval tasemel. «Keskmiselt kaks kuni kolm riket nädalas on viinud nii kaugele, et on kadunud isu maksta olematu teenuse eest. Eesti Energia kodulehel on olemas kõik muud vormid, kuid seda vormi ei ole. Millest sel juhul alustada?» kirjutas lugeja.

Vastab Elektrilevi kommunikatsioonispetsialist Kaarel Kutti

Elektrilevi ja teised Eestis võrguteenust pakkuvad ettevõtted lähtuvad oma tegevuses ette antud seaduse raamidest. Antud juhul võrguteenuse kvaliteedinõuetest, milles on sätestatud, et võrguteenuse pakkuja vähendab võrgutasu juhul kui elektrikatkestuse kõrvaldamiseks kuluv aeg ületab 1. aprillist kuni 30. septembrini 12 tundi ja 1. oktoobrist kuni 31. märtsini 16 tundi. Sellisel juhul vähendab Elektrilevi võrgutasu kliendi arvel automaatselt ja eraldi avaldust selleks esitada vaja ei ole.

Selliseid olukordi, kus elektrikatkestuse kõrvaldamine võtab nii kaua aega, tuleb Elektrilevi võrgus ette harva. Tavaliselt siis, kui korraga on palju katkestusi, näiteks tugevate tormide või äikese korral. Keskmiselt kulub elektrikatkestuse kõrvaldamiseks Elektrilevi võrgus 96 minutit ja 75 protsenti kõikidest elektrikatkestustest kõrvaldatakse kahe tunni jooksul.

Elektrilevi kõige tähtsam eesmärk lähiaastateks on elektrikatkestuste arvu ja kestuse vähendamine läbi ilmastikukindla kaabelvõrgu ehitamise. 2012. aastal ehitasime kokku 1750 kilomeetrit uut elektriliini – see on vahemaa, mille läbimisel saaks käia kaks korda edasi-tagasi Kuressaarest Narva. Selleks investeerime aastas keskmiselt 100 miljonit eurot ja ehitame iga päev keskmiselt 5 kilomeetrit uut elektriliini ja uuendame 2 alajaama.

Paraku on 1980ndatel ja 199ndatel tekkinud investeerimisvõla tõttu ligi 20 protsenti Elektrilevi liinidest ületanud optimaalse eluea, milleks loetakse keskmiselt 40 aastat. Vananev elektrivõrk, hajaasustus ja mineviku «investeerimisauk» tähendavad, et tuleb teha tarku otsuseid, et võrgutasust laekuv raha paigutada tagasi elektrivõrkudesse nii, et sellel oleks võimalikult suur efekt ja iga võrku investeeritud euro mõju oleks võimalikult suur.

Nii eelneb igale investeeringule põhjalik analüüs, mille käigus arvestatakse investeeringuga kindlama elektrivarustuse saanud klientide arvu, rikete arvu vähenemist,  elektrikatkestuse kestuse ja katkestuste arvu vähenemist, ohutust ja teisi olulisi näitajaid.

Kui kliendi tarbimiskohas on tihti elektrikatkestusi, tuleks sellest teavitada oma võrguettevõtjat. Võrgutasu puudutavates küsimustes saavad kliendid info saamiseks pöörduda kliendiinfo telefonile numbril 1545, millel antakse vajadusel nõu ka avalduse esitamise osas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles