Endine juht: head töötajad ei ole asendatavad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parimad töötajad ei ole asendatavad.
Parimad töötajad ei ole asendatavad. Foto: SCANPIX

«Kõige olulisem asi, mida ettevõtte juhikogemusest õppisin, on see, et head töötajad ei ole asendatavad,» kirjutab Forbesi kaasautor Amy Rees Anderson. «Ettevõtteid ei tee suurepäraseks mitte tehnoloogia või tooted, vaid inimesed.»

Jah, loomulikult palkavad ettevõtted lahkunud töötaja asemele kellegi järgmise. Kuid tihtipeale täidetakse niimoodi vaid töökoht, mis iseenesest veel ei tähenda, et oleks leitud järjekordne suurepärane töötaja.

Äriliidrid, kelle suhtumine on, et «pole olemas asendamatuid inimesi» ja kes arvavad, et palgates samade oskustega inimese, ongi asendus edukalt tehtud, on eksiteel. Kui ettevõttes töötab tõeliselt andekas ja suurepärane inimene, siis ta kannab väärtusi ja ettevõttekultuuri, mida ei saa asendada.  

Kui ettevõttest lahkub väärtuslik töötaja, on teistel töötajatel põhjust mõelda, miks pidi see inimene organisatsioonist lahkuma ja miks tal lasti minna – kas ettevõttega on midagi halvasti ning kas ka mina peaksin muretsema oma töökoha pärast. Taolisi küsimusi hakkavad küsima ka ettevõtte kliendid. Seega on ühe hea töötaja lahkumise mõju palju laiem kui pelgalt tühjaks jääv töölaud.

Otsused, mis puudutavad inimeste töötasusid, peaksid ettevõtetes olema väga põhjalikult läbimõeldud. Tipptegijale palgatõusu mittepakkumine võib osutuda kulukaks veaks, sest heale töötajale asenduse leidmine ja koolitamine on oluliselt kallim.  

Loomulikult on juhtumeid, kus heade töötajate lahkumist pole võimalik peatada. Kuid kui ettevõtted soovivad tippspetsialiste enda juures hoida, peab neid ka vastavalt tunnustama, õiglaselt tasustama ja hästi kohtlema. Ja kõige aluseks on suhtumise muutmine – töötajad ei ole ettevõtte jaoks kergesti asendatavad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles