Viis võimalust, kuidas elada nagu ettevõtja

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Victoria Barret kirjutab Forbes`is, kuidas Silicon Valley`is tegutsevad inimesed suhtuvad oma töösse ning jagab nõuandeid, kuidas toimida nagu ettevõtja, isegi kui sa seda pole.

 

Möödunud kümnendil olen saanud jälgida nii mõnegi Silicon Valley suure liidri esilekerkimist ja kadumist. Ma jõudsin siia 2002 aastal, kuid tookordne netiettevõtete buum oli lõppenud ja ettevõtjate ridades toimus puhastus. See oli vaikne ja sünge koht. Nüüd on siin taas buum ja ettevõtlus õitseb uuesti.

Ettevõtjatel on rohkem raha, kui nad vajavad ja seda tänu nö ingel-investoritele, keda leidub külluses. Mitu miljonit dollarit maksev kodu on tavaline asi ja Porsche Cayenne`i peetakse siinkandis pereautoks.

Need on selged märgid sellest, et Valley on unikaalne praegusel ajal. Siinolevad inimesed  suhtuvad oma töösse ja karjääri hoopis teisti.

Hiljuti kuulsin pealt, kuidas 20ndates naine rääkis oma nädalast. Ta jõi lattet, lobises samal ajal iPhonega ning otsis midagi oma iPadist. Natuke lobises oma nädalavahetusest ja rääkis siis, et kavatseb kaks päeva nädalas kulutada oma start-up`ile. «Kui selle käivitamine ei õnnestu, lähen tööle Facebooki. Ma tean sealt paljusid inimesi ja küllap saaksin sinna koha. Kas sa oled juba meie kodulehekülge vaadanud? Mis sa sellest arvad?»

Ta oli täiesti enesekindel Facebooki töökoha suhtes. Aga mulle jäi silma ja kõrva tema paindlik suhtumine tööasjadele, mis on täiesti tähelepanuväärne praegusel ringi hiiliva tööpuuduse ajastul.  Vaid paar aastat pärast kooli lõpetamist on ta ettevõtja ja iseendale tööandja ning varuplaaniks on tal välja valitud töö ühes hetke kõige kuumemas tehnoloogiafirmas. Ja ta loodab täiesti häbematult oma sõpradele.

See vaade oma tööle ja karjäärile ei ole Silicon Valley`s haruldane. Enamik siinkohatud inimestest käituvad kui ettevõtjad. Paljud ongi seda klassikalises mõttes – neil on oma ettevõte. Kuid paljud ei ole ka – nad on konsultandid, partnerid, ajakirjanikud, suurte või väikeste ettevõtete juhid.

Siin on mõned minu tähelepanekud, kuidas olla edukas sel uuel viisil:

1. Mõtle endast kui ettevõtjast, isegi kui sa seda pole

See aforism muudab palju. See kätkeb endas sügavat vastutust – kui sa ebaõnnestud, siis on sinu asi viga parandada. Õpi kasutama Twitterid ja LinkedIndi, et hoida silm peal oma tööstusharul ja leida eksperte, kellelt õppida. Mõttekas on ka nende ekspertidega dialooge pidada.

2. Kujunda endast bränd

Kui määratled end kui ettevõtjat, tähendab see seda, et sa pead endast kujundama otsekui brändi. Selle asemel, et kirjeldada LinkedIni profiilis detailselt oma eelmisi töökohtasid, keskendu sellele, mida sa oled saavutanud. Sinu identiteet peaks olema see, mida sa oled teinud, mitte see, millistes firmades sa oled töötanud. Kui järgmisel korral keegi kokteilipeol küsib, et mida sa teed, siis jaga talle oma töö kõige huvitavamaid külgi, mitte ära räägi oma ametlikest tiitlitest.

3. Tegele pidevalt oma kontaktidega

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles