Kurs tõi välja, et sisepõlemismootoriga auto puhul on vaja silma peal hoida mitmetel süsteemidel – jahutus, sisse- ja väljalaskesüsteemid, õlipumbad, filtrid, mitmesugused andurid ja kõike seda ühendavad omavahel erinevad kaablid. «Elektrisõidukite puhul sellist keerukat süsteemi ei ole ning seetõttu on ka elektriauto korralised hooldused omanikule palju soodsamad kui sisepõlemismootoriga auto puhul,» tõdes Kurs.
Kui mootori hoolduse asjus on sisepõlemismootoriga auto ja elektriauto vägagi erinevad, siis pidureid, ülekande ja vedrustuse osasid kontrollitakse igal hooldusel täpselt samamoodi nagu sisepõlemismootoriga autol. Need tööd on aga võrreldes mootori hooldusega märgatavalt soodsamad.
Elektriauto hoolduse teeb kuluefektiivsemaks ka see, et autotootjad annavad elektriautode akule küllaltki pika garantii. Olenevalt mudelist on selleks kaheksa kuni kümme aastat ning akut kontrollitakse ka igal korralisel hooldusel. Sisepõlemismootoriga autode puhul on garantii pikkuseks enamasti paar aastat, mida saab küll aasta jagu pikendada, ent enamasti see nõuab lisakulutust.
Elektriautot valides peaks vaatama aku mahutavust
Üheks levinuimaks «vabanduseks» elektriauto asemel sisepõlemismootoriga auto valimisel on aku vastupidavus pikkadel sõitudel. «See müüt, et elektriautoga saab sõita vaid lühikesi distantse, pärineb ajast, mil teedele ilmusid esimesed väikese aku mahutavusega elektriautod. Nüüd, mil elektriautode keskmine läbisõit on 400 km ja rohkem, see põhjendus enam ei kehti. Seda enam, et Eesti inimeste keskmine läbisõit päevas jääb 50 km ligi,» lükkas Kurs ümber müüdi, et elektriautoga ei saa teha pikki sõite.