Koordinaator: EL rahastab kuni 85 protsenti Rail Balticu ehitusest (2)

BNS
Copy
"Rail Baltica" logo.
"Rail Baltica" logo. Foto: Evija Trifanova

Euroopa Komisjoni Rail Balticu koordinaator Catherine Trautmann ütles, et Venemaa sõda Ukraina vastu on projekti otstarvet põhjalikult muutnud – see on muutunud tähtsaks mitte ainult piirkonna majanduse, vaid ka kaitse seisukohalt.

Seetõttu otsustas Euroopa Komisjon rahastada kallinenud projekti maksumusest kuni 85 protsenti.

«Ühendus peaks teenima ka Euroopa Liidu ja NATO kaitset, seda saab kasutada sõjaväe ja selle varustuse transpordiks. See on tähtis ka seetõttu, et Rootsi ja Soome saavad samuti NATO liikmeks,» ütles projekti koordinaator teisipäeval Riias toimunud konverentsil Rail Baltica Industry Days.

Trautmanni sõnul oli Rail Baltic enne Ukraina sõda sisuliselt majandusprojekt, mis lahendas ühtlasi keskkonnamuresid, kuid nüüd on see muutunud oluliseks ka julgeoleku ja rahu tagamise seisukohast.

«Nüüd, mil geopoliitilised tegurid on muutunud, on selge, et Balti riigid ja Soome tuleb Euroopa Liiduga paremini ühendada mitte ainult majanduse arengu, vaid ka julgeoleku ja rahu huvides, mistõttu on väga oluline ühendada see osa Euroopast ka sõjalisel eesmärgil,» ütles Trautmann.

Tema sõnul otsustas ühendus, mõistes Ukraina sõja taustal projekti mitte üksnes majanduslikku, vaid ka geopoliitilist tähtsust, katta kuni 85 protsenti kallinenud Rail Balticu projekti maksumusest.

«See on oluline teave selle projekti tulevastele töövõtjatele: Rail Baltic on väga oluline ja rahaliselt kindel projekt,» ütles projekti koordinaator.

Tema sõnul peavad nii eelarve suurendamine kui ka uue ühenduse loomine Ukrainaga saama veel Euroopa Parlamendi heakskiidu.

Euroopa rööpmelaiusega raudtee Rail Balticu ehitamine on lülitatud EL-i üleeuroopalise transpordivõrgu esmatähtsate projektide hulka. Sel suvel andis Euroopa Komisjon sellele täiendavalt 357 miljonit eurot. Varem teatati, et projekti maksumus kasvas umbes seitsme miljardi euroni.

Rail Baltic ühendab alates 2026. aastast Tallinna, Pärnu, Riia, Panevėžyse, Kaunase, Vilniuse ja Varssavi, selle Leedu lõigu pikkus on 392 kilomeetrit. Rail Baltica võimaldab reisirongidel liikuda kiirusega kuni 250 kilomeetrit tunnis ja kaubarongidel kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles