Pension võib kätte jõuda isegi varem
Need ei ole aga ainsad muutused. Gaasiliste kütuste osas on SEI raportis eeldatud, et aastas ostetakse 1000 uut sõiduautot ning 200 uut raskeveokit, mis kasutavad surugaasi. Raportis hinnatakse, et 2050. aastal on tänavatel 31 000 biometaanil sõitvat sõiduautot ja 6200 raskeveokit. Ümberarvutatuna tähendab see, et 2050. aastaks kaob kütuseturult täiendavalt umbes 30 miljonit liitrit bensiini ja 90 miljonit liitrit diislikütust.
Eelkirjeldatud muutused tähendavad seda, et kliimaneutraalse majanduse saavutamiseks peab järgmise 30 aastaga toimuma sõiduautode osas väga jõuline ja totaalne muutumine. Eeldades, et sõiduautode arv jääb praegusele tasemele, on 2050. aastal Eesti teedel kõigest 69 000 bensiini- ja diiselautot, mille tulemusel väheneb kütuseturu aastamaht 1090 miljonilt liitrilt kõigest 130 miljoni liitrini. Praegusest kütuseturust jääb järele kõigest 12 protsenti.
Ehkki kliimaneutraalsuse saavutamiseks on meil aega 30 aastat, on muutuste protsess juba alanud. See on väga pikk periood, mille jooksul hakkavad gaasi-, elektri- ja vesinikautod järk-järgult asendama bensiini- ja diiselautosid. Kuna muutuste protsess on aeglane, jätkub bensiini ja diislikütust veel pikaks ajaks, kuid siinjuures tuleb arvestada, et mingil ajal muutuvad bensiini- ja diiselautod sama haruldaseks kui praegused elektriautod, milliseid on Eesti teedel praegu kõigest 1300.
Arvestades, et Euroopa Liidu transpordi- ja kliimapoliitika karmistub praegusega võrreldes veelgi enam, on tõenäoline, et bensiini ja diislikütuse täielik pensioniiga jõuab kätte isegi enne 2050. aastat.