Vilets bussiliiklus takistab maainimestel Kuressaares tööd saada

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussid.
Bussid. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Üha enam maal elavaid inimesi saab pärast bussiliinide kärpeid Kuressaares tööd otsides tööandjalt eitava vastuse põhjusel, kuna peavad tööpäeva lõpetama õhtul hiljemalt kell viis või kuus.


Kaarma põllumajanduse osaühistu juhatuse liige Kalle Hiiuväin rääkis, et tema puutus õhtuse bussiliikluse probleemiga kokku töötajate otsimisel lilleärisse uues Säästumarketis, sest kuigi end pakkus tööle asjalikke inimesi Kihelkonnalt ja Laimjalast, sai nende puhul takistuseks õhtune bussiliiklus, kirjutab Meie Maa.

Mehe sõnul on lilleäri Säästumarketis avatud hommikul üheksast õhtul üheksani, aga enamik busse väljub linnast maakonna suurematesse keskustesse õhtul viie-kuue paiku ja hiljem maainimene enam koju tagasi ei saa.

Valjalast Kuressaarde tööl käiva Vanalinna heaolusalongi küünetehniku Merli Raamatu sõnul oli tema tööle tulek ja minek enne suvist bussiliinide vähendamist probleemitu.

«Sain tööl käia hommikul kümnest õhtul kuueni, nii kuidas salong on avatud,» märkis küünetehnik.

Probleem kerkis naise jaoks aga pärast bussiliinide kärpimist, mil viimane buss Valjalga hakkas linnast väljuma kell 18.10.

Merlil enda sõnul siiski vedas, sest tööandja tuli talle üsna pea bussiliikluse muutuste osas vastu ning sellest ajast saab ta tööd alustada hommikul üheksast ja lõpetada õhtul viiest.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik märkis, et ei maavalitsusse ega otse tema poole pole seni keegi pöördunud küsimuses, et ei saa bussiliikluse tõttu töötada linnas nii kaua kui vaja.

Samas teatas Männik, et valminud on maakonna liinivõrgu uuring, kus peaks olema arvestatud kõigi teguritega.

«Selge on see, et kui neid inimesi on kaks või kolm, ei ole maavalitsusel ressurssi suurt bussi liikuma panna, kui neid inimesi on rohkem, tuleb hakata busside väljumisaegu nihutama,» selgitas arengu- ja planeeringuosakonna juhataja lisaks.

Liinivõrk peab olema paindlik ja niimoodi kohandatud, et inimesed saavad tööl olla seni, kuni vaja, nentis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles