EAS koolitab ekspordi müügijuhte

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EASi juhatuse liige Maria Alajõe
EASi juhatuse liige Maria Alajõe Foto: Toomas Huik

Ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) avas täna värbamis- ja koolitusprogrammi «ekspordirevolutsioon», mille käigus saavad 25 noort inimest pärast aastast koolitust tööd ekspordi müügijuhtidena.

Kursuse lõppedes saavad osalejad endale rahvusvaheliselt tunnustatud diplomi ning tõenäoliselt ka töökoha. See, kuidas osalejad ettevõtete vahel ära jaotatakse, ei ole aga esialgu kindlaks määratud.

Tulevastelt ekspordi müügijuhtidelt eeldatakse kõrgharidust, lisaks inglise keelele veel ühe võõrkeele valdamist ja töö-, elamis- või õpikogemust välismaal. Nii ettevõtted kui potentsiaalsed ekspordijuhid valitakse välja aprilli lõpuks, mil algab aastane koolitusperiood.

«Me tunnetame tööturul teravat vajadust professionaalse ettevalmistusega ekspordijuhtide järele, täna pole ettevõtetel aga kedagi värvata,» kommenteeris EASi juhatuse liige Maria Alajõe. «Suures osas ettevõtetes tegeleb ekspordi juhtimisega täna tegevjuht ise kõigi muude asjade kõrval, see on muutunud pärssivaks teguriks ekspordimahtude kasvatamisel ja uutele turgudele siirdumisel. Praeguses majanduse kasvufaasis on parim aeg panustada teadlike meetoditega ekspordi kasvatamisse,» lisas Alajõe.

Majandusminister Juhan Partsi sõnul aitab ekspordispetsialistide koolitamine eksporti kannustada just väikestel ja keskmise suurusega ettevõtetel.

Ka Eesti Tööandjate Keskliidu juht Tarmo Kriis möönis, et ekspordirevolutsioonisarnast ekspordituge on Eesti ettevõtted oodanud juba pikalt. «Head ja kogemustega ekspordi müügijuhti on praegu leida väga raske ning sageli jääbki innovaatilistel ja eristuvat toodet pakkuvatel ettevõtetel globaalne läbimurre tegemata,» tõdes Kriis.

Ennekõike proovib programm keskenduda kaugemate turgudega ning püüab kaasata just ettevõtted, kes soovivad vaadata eksporturgude osas kaugemale Lätist ja Soomest. Ka Kriisi sõnul on kasvavad turud just väljaspool Euroopat ning seega tuleks sihid just sinnapoole seada.

Ekspordirevolutsioon on EASi programm, mida viivad ellu Marketingi Instituut ja Rootsi ettevõte ITM Worldwide. Nende koostöös valminud koolitusplaan näeb ekspordijuhtidele ette aasta jooksul kokku 21 õppepäeva, millest 16 viiakse läbi rahvusvaheliste õppejõudude ja praktikute käe all. Tuntumate koolitajate seas on näiteks Fons Trompenaars, professor Albert A. Angehrn INSEAD-ist ja Per V. Jester China European International Business School in Shanghai’st. Lisaks koolitusele on kõigile programmis osalevatele uutele ekspordi müügijuhtidele tagatud kogu aasta jooksul tugi isiklikult mentorilt, kelleks on Eesti parimad ekspordipraktikud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles