Kuidas hinnata tellitud testostude kvaliteeti? (2)

, Trendline juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eero Palm.
Eero Palm. Foto: Erakogu

Väga suur osa jaemüüjaid, toitlustuskette, hotelle-spaasid kasutab oma töös testostuteenust. Milleks? Selleks, et hinnata, kuidas reaalsuses välja kukub, ehk, kuidas tegelikult asjalood on.

Kuidas aga hinnata testostuteenuse pakkuja kvaliteeti? Kuidas hinnata arsti kvaliteeti? Selle taset, kes ravimit määrab (soovitab)?

Üks selge näitaja testostutöö kvaliteedi hindamisel on vaidlustused ja nende rahuldamine. Ehk, mitu testiühikut töö tellija vaidlustab ja mis nendest saab?

Vaidlustused võivad tekkida sellest, et testitud töötaja mäletab testostu tegemise olukorda ja kinnitab, et tegelikult olid asjad teistmoodi. Või kinnitab, et sellist olukorda pole olnudki, kuna näiteks testitud isik ei töötanudki sel päeval. Või mõni muu säärane põhjus.

Testostude tellija jaoks on vaidlustuste kõrge hulk selge märk sellest, et teenus on ebakvaliteetne ja seda ei saa usaldada. Testostude tellimise mõte peaks olema hetke olukorrast objektiivse pildi saamine ja selle põhjal konkreetsete tegevus-arendusplaanide koostamine. Ja mõtle, kui see sisend on ebakvaliteetne, siis on ju kogu järgnev tegevuste planeerimine huupi rahmeldmine.

Kuidas sa suhtuksid arsti teenusesse, kes annab näiteks kümme protsenti, 20 protsenti või isegi 30 protsenti juhtumitel väärinfot. Kuudas suhtuksid arsti retseptidesse millest nii suur osakaal osutuks vigasteks? Ka üks vigane retsept võib olla ohtlik. Testostudega on sama olukord. Inimene keda testitakse saab tagasiside ja kui see ei ole objektiivne, siis on tal selgelt karvad turris kogu testimise, arendamise ja koolitamise suhtes.

Eriti kole on lugu siis, kui vaidlustus lihtsalt aktsepteeritakse ja tulemus muudetakse kerge vaevaga testostufirma andmebaasis. Mis on üldse sellise teenuse mõte? Tohutu energia- ja närvikulu töötajatele ja osakonnajuhtidele. Ja suurim küsimus - andmete usaldusväärsus?

Mis viib vaidlustusjuhtumiteni? Ehk, miks on testostude kvaliteet sageli nõrk?

Alamakstud testostjad. Kui testostja saab töötasuna kätte 1,5 € või 1,8 € ühe testi tegemise eest, siis see määrab sageli tema motiveerituse ja samuti kitsendab sihtgruppi, kes seda teenust pakkumas on. 1,5 € lähteülesandega tutvumise, külastuse tegemise, aruande koostamise, kauba tagastamise eest on kahtlemata väga vähe..Kui oled teenuse tellija - küsi julgelt, - kui palju saavad kätte testiühiku eest testostjad, kes Sinu ettevõtte testimise projektis osalevad? See määrab paljus töö kvaliteedi.

Kui testostufirma kasutab talle tundmatuid online inimesi, siis on võimalik ka, et mõni leidlikum koolilaps täidab teste ilma reaalset külastust tegemata või teeb selle väga pinnapealselt. Ja muidugi viib see vaidlustuseni, kui olukorrad ei klapi tegelikkusega. Kui oled teenuse tellija - küsi, - kuidas te oma testostjad leiate?

Kui testostjalt küsida aruande koostamise käigus, mida tema isiklikult asjadest arvab või tunneb või soovitab, siis tekib ka kergesti vastuolu (vaidlustus) sellega, mida töötaja tunneb, arvab või isegi sellega, mida töötaja teab, et tööandja temalt tegelikkuses ootab. Kui oled teenuse tellija - ära karda teenuse korraldajalt küsida, - kui paljudes küsimustes küsite testostja isiklikku arvamust?

Kui oled testostu tellija ettevõte, siis mis vaidlustusprotsendiga teenust täna saad? Kui argumendiks on odav hind, siis lõpptulemus ei ole odavam ning subjektiivse, vealise info eest ei ole mõtet ka odavat hinda maksta. Veelgi enam, selline info on ettevõttele ja töötajatele lausa kahjulik. Ravim, mida tarbime peab olema kvaliteetne.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles