Eesti tarbijad tunnevad end Baltimaade kõige kindlamatena

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AFP / Scanpix

Uuringufirma Nielsen andmetel, mis analüüsib tarbijate käitumist, oli maailma tarbijakindlustunde indeks esimest korda pärast mitut kvartalit languses, kahanedes 2014. aasta neljandas kvartalis kahe punkti võrra.

Kuigi võrreldes kolmanda kvartaliga langes tarbijakindlustunde indeks viimases kvartalis vähesel määral kõikides regioonides, ületas aasta kokkuvõttes indeks siiski majanduslanguse eelset taset, mil see oli 94 punkti.

Neljandas kvartalis langes tarbijate kindlustunne ühe punkti võrra Põhja-Ameerikas ning Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas (langedes 106-ni). Kindlustunne langes ühe punkti võrra ka Lähis-Idas ja Aafrikas (95-ni), kolm punkti Ladina-Ameerikas (88-ni) ja kaks punkti Euroopas (76-ni).

Suurema majandusmahuga riikidest langes tarbija kindlustunde indeks võrreldes 2014. aasta III kvartaliga USA-s kaks punkti (106-ni), Hiinas neli punkti (107-ni) ja Jaapanis neli punkti (73-ni). Vastupidiselt suurenes aga tarbijate kindlustunne näiteks Saksamaal ja Suurbritannias ühe punkti võrra (tõustes vastavalt 98 ja 94-ni).

Ühtlasi oli ka Balti riikides kasv positiivne ja tarbijate kindlustunne suurenes III kvartaliga võrreldes kõige enam Eestis – kasv neli punkti (tõustes 84-ni), seejärel Lätis kolm punkti (tõustes 81-ni). Tarbijate kindlustunne on endiselt kõige kõrgem Leedus, kus indeks kasvas ühe punkti võrra (87-ni). 

«Eesti tarbijate kindlustunne oli neljandas kvartalis kõrgeim alates 2008. aasta teisest poolest. Seoses kasvanud sissetulekute ja hindade langusega on paranenud paljude inimeste isiklik finantsseis ning rohkem tarbijaid leiab, et praegu on hea aeg osta soovitud ja vajalikke kaupu,» ütles Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo.

Progress on küll aeglane, kuid 2013. aasta neljanda kvartaliga võrreldes on enam kui pooltel mõõdetavatel turgudel tarbijakindlustunde indeks kasvanud – kindlustunde indeks tõusis 39 turul 60-st. 11 turul oli aastane kindlustunde indeksi kasv kahekohaline, sealhulgas USA-s ja Suurbritannias kasvades vastavalt 12 ja 10 punkti.

Balti riikidest oli aastane kindlustunde indeksi kasv suurim Eestis, tõustes aastaga 73-lt punktilt 84-ni (kasv 11 punkti), Lätis ja Leedus oli aastane indeksi kasv viis punkti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles