300 aastat on Fenchurch Street Londoni Citys kihanud kindlustusagentidest, kaenlas paberitest pakatavad kuulsad nahkmapid. Kuid kui kauaks?
Lloyd’si agendid loobuvad mapist, relvastuvad iPadiga
Juba septembris katsetab Lloyd’s of London esmakordselt, kas ehk Apple’i iPad kõiki neid rätsepmeistri põhjalikkusega valmistatud poliise paremini ei mahutaks.
Lloyd’s on juba pikemat aega aru pidanud, kuidas seda agentide ja maaklerite armeed, kes firmadele ja rikastele müriaadidena ekstreemseid ja ebatavalisi kindlustusi vorbivad, veidi efektiivsemalt tööle panna.
Kella 11st kuni 3ni voolab Lloyds’i peahoonesse Lime ja Leadenhall Streeti nurgal lõputu agentide hord, laadungiks riskid ja ohud, millele katet vaja osta.
Kogu saal on nende sagimist täis. Väsimatult väisavad nad erinevaid «bokse» ning üritavad kindlustajatele oma klientide kartusi põhjendada. Tihti seisavad nad pikkades sabades ja vahetavad rasket mappi hoides kaenlaalust.
Paberid ise on täis kritseldatud ja allkirjadest kirjud. Ning kui kaup lõpuks koos, tuleb ka igatsetud kummitempli jälg. Seejärel peab aga iga osapool poliiside üksikasjad ka oma süsteemidesse sisestama ja hiljem hoolikalt üle kontrollima, ega midagi viltu ei läinud.
IPadi eksperimenti on kaasatud kolm katsejänest: Marsh, Coopear Gay ja RK Harrison. Nad loodavad, et Apple’i «tahvel» suudab kõik läbirääkimisteks vajaliku ilusti endasse mahutada ning võimaldab dokumendid hiljem kergema vaevaga üle vaadada ja lisamärkmed ladusalt sisse kanda.
Lloyd’si turutehingute direktor Sue Langley ütles, et tegemist on järjekordse sammuga tehnoloogia rakendamiseks otse turuolukorras.
«Niisama lihtne see ongi. Paberi asemele tuleb miski, mida on kergem kanda. Ühtlasi on siis parem parandusi sisse viia ning teiste teenuste linke lisada. Seega pakume senisest veelgi efektiivsemalt isiklikku ja vahetut teenust, mille poolest Lloyd’s alati silma on paistnud,» ütles ta.
Marsh UK tegevdirektor Martin South ütles, et nende firma on «valmis loobuma kõigist neist ebaefektiivsetest asjaajamise viisidest, mis Londoni kindlustusturul juurdunud on».
Kolmekuuliseks katseajaks haaravad iPadid ligikaudu 30 agenti. Aga kui eksperiment hoo sisse saab, peaks liitujaid jaguma palju rohkem.
Copyright The Financial Times Limited 2010.