Jaemüügi kasv aeglustus mais

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiiresti areneb e-kaubandus
Kiiresti areneb e-kaubandus Foto: Peeter Langovits

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 4 protsenti, teatas statistikaamet. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 8 protsenti, siis mais jaemüügi kasv aeglustus.

2014. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 424,1 miljonit eurot, seega jäi mais kauplustesse 322 eurot elaniku kohta.

Eelnenud kuudega võrreldes aeglustus märgatavalt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv. Kui märtsis kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 13 protsenti ja aprillis 11 protsenti, siis mais oli kasv 6 protsenti.

Müük suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Aastases võrdluses suurenes enim, ligi veerandi võrra (23 protsenti) jaemüük posti või interneti teel. Jaemüük suurenes veel ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 17 protsenti), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 13 protsenti), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 6 protsenti) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 5 protsenti). 2013. aasta maiga võrreldes vähenes jaemüük muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük).

Mais aeglustus jaemüügi kasv ka toidukaupade kauplustes. Kui aprillis kasvas jaemüük neis kauplustes aastases võrdluses 8 protsenti, siis mais oli kasv 4 protsenti. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju eelmise aasta mai kõrgem võrdlusbaas.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta maiga võrreldes püsivhindades 1 protsenti.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1 protsent. 2014. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 506,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84 protsenti. Müügitulu suurenes nii aprilli kui ka eelmise aasta maiga võrreldes jooksevhindades 5 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles