Sooduskampaaniad kiirendasid jaemüügi kasvu

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidukauplus
Toidukauplus Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 8 protsenti, teatas statistikaamet. Kui märtsis kasvas jaemüük aastases võrdluses 5 protsenti, siis aprillis jaemüügi kasv kiirenes.

2014. aasta aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 403,6 miljonit eurot, seega jäi aprillis kauplustesse 307 eurot elaniku kohta.

Eelnevate kuudega võrreldes kiirenes oluliselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui jaanuaris kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5 protsenti, veebruaris 4 protsenti ja märtsis 2 protsenti, siis aprillis oli kasv 8 protsenti.

Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju aprillis toimunud soodusmüügikampaaniad, eelmise aasta madal võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine aprillis. Kui märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus 1,7 protsenti, siis aprillis 1,2 protsenti. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused veidi üle poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta aprilliga võrreldes 11 protsenti. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 30 protsenti. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 20 protsenti) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 15 protsenti).

Mootorikütuse jaemüük, mis näitas veebruaris ja märtsis 2 protsendilist langust, pöördus aprillis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 3 protsenti.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2 protsenti. 2014. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli aprillis 484,7 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83 protsenti. 2013. aasta aprilliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 10 protsenti, eelmise kuuga võrreldes 3 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles