Vaata, millised ettevõtted on püüdnud Facebooki ära osta

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki asutaja ja tegevjuht Mark Zuckerberg.
Facebooki asutaja ja tegevjuht Mark Zuckerberg. Foto: ROBERT GALBRAITH/REUTERS

Facebook ei ole populaarne ainult oma 1,3 miljardi kasutaja hulgas. Raamatu «The Facebook Effect» autori David Kirkpatricku sõnul on Facebook olnud ülipopulaarne ka ettevõtjate seas, kes on tahtnud seda ära osta.

Facebooki asutaja ja juht Mark Zuckerberg on alati müügist loobunud, kuid mõned pakkujatest on jõudnud ostule lähemale, kui arvatagi võiks, kirjutab The Business Insider.

1. Anonüümne New Yorki investor pakkus 10 miljonit dollarit
Juba neli kuud pärast Facebooki lansseerimist 2004. aasta veebruaris sai Zuckerberg pakkumise 10 miljonile dollarile, kuid Zuckerberg ei võtnud pakkumist kunagi tõsiselt.

2. Friendster
Friendster tahtis Facebooki osta siis, kui see oli veel väike idufirma. Ost sõltus Friendsteri järgmisest rahakogumisringist, aga Facebook saavutas plahvatusliku edu enne, kui see ring üldse toimuda jõudis.

3. Google
Google on Facebooki vastu huvi tundnud vähemalt kahel korral - 2004. aasta suvel ja 2007. aasta sügisel.

4. Viacom
2005. aasta kevadel tahtis Viacom osta Facebooki 75 miljoni dollari eest. Zuckerbergiga kohtuti mitu korda ning 2006. aasta alguses ütles Zuckerberg, et tema arvates on Facebook väärt 2 miljardit dollarit. Viacom pakkus 1,5 miljardit ning Facebook müüdigi peaaegu maha, aga Facebook nõudis suuremat sissemakset ja Viacomi juhtkond muutus närviliseks. Tehing langes ära.

5. MySpace
2005. aasta kevadel kompis Facebooki ostmise võimalust ka MySpace, kuid nõutud 75 miljonit dollarit oli MySpace’i jaoks liiga palju. Aasta lõpu poole kohtuti veelkord, kuid Zuckerberg oli hinna tõstnud juba 750 miljoni dollari peale ning sai uuesti eitava vastuse.

6. NewsCorp
NewsCorp tundis Facebooki ostu vastu huvi 2006. aasta jaanuais, kuid kardeti siiski, et Facebook ei jätka kiiret kasvu ja tehing jäi tegemata.

7. NBC
NBC käis ostuvõimalusi uurimas 2005. aastal.

8. Yahoo
2006. aasta suvel pakkus Yahoo Facebookile üks miljardit dollarit. Paljud investorid ja mitmed Facebooki juhid tahtsid müüa, kuid Facebook oli just välja tulnud uudisvooga ja see läks hästi, mistõttu Zuckerberg arvas, et ettevõtte väärtus on palju rohkem kui üks miljard dollarit.

9. AOL
2006. aastal otsustas tollane AOLi juht Jonathan Miller, et tahab Facebooki ära osta. Plaan oli, et AOL müüb MapQuesti ja Tegicu ning Time Inc müüb IPC - nii saab Facebooki ostuks pakkuda rohkem kui miljard dollarit. Nende emafirma Time Warneri juht aga tõmbas ideele piduri peale.

10. Microsoft
2007. aastal küsis Microsofti juht Zuckerbergilt, mis too arvaks, kui nad ostaksid Facebooki 15 miljardi dollari eest. Tehingut ei toimunud, kuid Microsoft ostis 1,6 protsenti Facebookist umbes 250 miljoni dollari eest. Selle tehingu tingimus oli, et Facebook teatab Microsoftile, kui nad hakkavad Google pakkumist tõsiselt võtma.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles