Ford matab Mercury, vuntsib üles Lincolni

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fordi ideemudel Lincoln S.
Fordi ideemudel Lincoln S. Foto: AFP / Scanpix

Ford Motor teatas, et saadab prügimäele 71-aastase Mercury brändi ning teeb panuse luksuslikule Lincolnile, millega senisest söakamalt Lexusele ja Cadillacile vastu astutakse.

Mercury müük on olnud languses juba ligi 20 aastat.

«Me otsustasime, et pühendame kogu oma energia ja kõik ressursid Fordi brändile ja anname uue tõuke Lincolnile,» ütles Fordi Põhja-Ameerika juht Mark Fields.

Kuna Lincoln on tänaseks igavavõitu ja moest maas, lisab Ford nelja aastaga seitse uut või turgutatud mudelit ning mõtleb välja ka esimese väiksema Lincolni.

Lincolni osa USA luksautoturust kasvas 2005. aasta 4,5 protsendilt tänavuseks avakvartaliks 6,3 protsendi peale. Jaanuarist maikuuni läks neid müügiks 37 400, mis jääb aga samas tükk maad maha nii Cadillacist ja luksturu liidrist Lexusest, kel õnnestus leida omanik vastavalt 53 00 ja 90 100 masinale.

Cadillacide mudelivalikut värskendab praegu ka GM, kelle disainiboss Ed Welburn ütles möödunud nädalal Financial Timesile, et «Cadillaci disaini ja arenduse hüvanguks tehakse praegu rohkem, kui iial varem».

Mercury tootmine lõpeb veel enne aastavahetust. 2006. aastal tegevjuhi toolile istunud Alan Mulally võttis nõuks panna põhifookus Fordi brändile, tänase seisuga on maha müüdud osalused Jaguaris, Aston Martinis, Land-Roveris ja hiljuti ka Volvos.

Mercury, mis on käesoleval aastal andnud 5,2 protsenti Fordi USA müügist, leidis omal ajal niši massitarbe Fordide ja peente Lincolnide vahel. Viimasel ajal sihiti nendega naissoost kliente.

Samas on Mercury identiteet tänaseks praktiliselt olematu ja teda nähakse rohkem kui «paari lisaga Fordi». Mullu langes müük 92 300 peale, mis on vähem kui viiendik parimaist päevist 1980. aastate keskel.

Ford ütles, et praegu müüakse Mercuryt enamjaolt rendifirmadele ja teistele autoparkidele, Fordi töötajatele, pensionile siirdujatele ning nende sõpradele-sugulastele.

Brändi on ka lihtne kinni panna, kuna omaette Mercury poode pole õnneks olemas.

Kuna Detroidi suur kolmik – millest selles artiklis on veel nimetamata Chrysler – peab end Euroopa ja Aasia konkurentsi tõttu üha enam koomale tõmbama, on tapamajja läinud juba terve rida Ameerika automarke. GM on viimase kümnendiga saanud lahti Hummerist Oldsmobile’ist, Pontiacist ja Saturnist.

 Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles