Katse: kas reklaamide hulk postkastis sõltub kalendrikuust?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Detsembris pandi postkasti pea kilo reklaame.
Detsembris pandi postkasti pea kilo reklaame. Foto: Lugeja foto

Tarbija24 otsustas uurida, kui palju pannakse reklaami postkasti aasta lõpus ja uue alguses. Üks Viimsi kortermaja pere oli lahkelt nõus katses kaasa lööma.

Pere pani alates eelmise aasta detsembrist kui jaanuari lõpuni kõrvale kõik postkasti pandud reklaamid. Aasta viimase kuu reklaamid kaalusid kokku 850 grammi. Kõige usinamad reklaamisaatjad olid erinevad toidupoed, ehitusmaterjalide kauplused ja tehnikamüüjad. Üllatavalt vähe oli jõulureklaame, kõigest kolm. Detsembris andis oma tegevusest perele teada Oomipood, üks mängutuba, rõivafirma Sangar, apteek ja Biomarket, kes kuu aega hiljem inimesi ei tülitanud. Ka rõõmustati aasta lõpus pererahvast esimese valimisreklaamiga, mida postkasti tühjendanud peretütar kirjeldas vanematele kui kalendrit, kus on väga ilusa hobuse ja ühe koleda onu pilt. Täpsuse huvides tuleb märkida, et välja lõigatud hobusepildi võrra oli ka detsembrikuine reklaamikogus väiksem.

Kuigi perele endale tundus, et reklaamide saatmine lõppes kui lõigatult aastanumbrivahetusega, siis päris nii see ei olnud.

Jaanuari reklaamisaak kaalus 520 grammi, kuid selle numbri suurendamisele aitas kaasa kosmeetikafirma Yves Rocher väike kataloog. Ilma selleta oleks kaal olnud ilmselt pisut väiksem. Taaskord olid kõige usinamad saatjad toidupoed, kes jaanuaris saatsid küll veidi vähem reklaame. Kui detsembris pandi postkasti kaheksa tehnikakaupu soovitavat materjali, siis jaanuaris oli neid kõigest kolm.

Laias laastus võib öelda, et aasta alguses saadetakse pea poole vähem reklaami kui detsembris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles