Kaupmehed peaksid rohkem rõhku panema eakate klientide püüdmisele

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Priit Mürk.

Ühest hiljutisest uuringust selgus, et selliste riikide nagu Hiina ja Venemaa kaupmehed peaksid fookusesse võtma just vanemad kliendid.

Uuringufirma Euromonitor ennustas, et tõusvate turgude tarbijate kulutused kauplustes tõusevad 2010. aasta ja 2020. aasta vahel 6,3 protsenti, kirjutas Warc.

Brasiilia, Venemaa, India ja Hiina võivad tuua rohkem kui 60 protsenti sellest kasvust.

Kuigi nooremad inimesed nendes riikides näivad «tohutu võimalusena» erinevatele brändidele, tuleks pikemas perspektiivis ikkagi keskenduda laiemale publikule.

2020. aastaks elab arenevate turgudega riikides kokku 415 miljonit üle 65-aastast inimest, 2010. aastal on neid aga vaid 299 miljonit.

Euromonitori andmetel saavad ettevõtted aga juba praegu keskendudes eakamatele tarbijatele demograafiliste muutuste tõttu, sellest kasu lõigata ka tulevikus.

Hiinas on praegu keskmine vanus 38,8 aastat ja järgmise kümne aastaga tõuseb see number 42-ni.

2030. aastaks elab Hiinas eeldatavalt 222 miljonit üle 65-aastast inimest, mis moodustab 15,9 protsenti elanikkonnast.

Need trendid on väga sarnased ka Ida-Euroopale, kus sama perioodi vältel tõuseb keskmine vanus seniselt 38,6 aastalt 41,3 aastani.

2020. aastal moodustavad vanurid elanikkonnast 30,1 protsenti ja Poolas, Rumeenias, Venemaal ning Ukrainas tõuseb see üle 20 protsendi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles