Daimler eelistab ajutisi töötajaid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedes-Benzi sümbolimärgid.
Mercedes-Benzi sümbolimärgid. Foto: SCANPIX

Daimler otsib autode tootmiseks paindlikke lahendusi ning kasutab üha enam ajutist tööjõudu, samuti ostetakse järjest rohkem teenuseid sisse väljastpoolt.

Selline lähenemine, mis Saksa töösturite hulgas viimasel ajal populaarsust võidab, tõotab ametiühingud aga tagajalgadele ajada.

Mercedeste-tootja finantsjuht Bodo Uebber ütles intervjuus Financial Timesile, et finantskriis veenis neid tööjõupoliitikas paindlikumaid variante otsima.
«Meie veoauto-äri osutus kriisiajal vägagi paindlikuks, sõiduautode osas sama kahjuks väita ei saa. Nii et siin tuleb midagi ette võtta,» ütles ta.

Uebberi sõnul saavutab Daimler piisava paindlikkuse seeläbi, et kasutab üha rohkem ajutist tööjõudu ja ostab teenuseid sisse väljastpoolt. Lisaks sellele ollakse inimeste püsitööle võtmisega edaspidi ettevaatlikumad.
Uebber sõnadest võib välja lugeda, kuivõrd tugevasti mullune nõudluse langus Saksamaa ekspordile orienteeritud tööstust tegelikult räsis. Nii on tööstusjuhid sunnitud tulevasteks «nõudlusaukudeks» valmistudes leidlikkust üles näitama.

Saksa tööstusmasinatootjate assotsiatsiooni VDW juht Martin Kapp ütles: «Põhitöötajate osas tuleb edaspidi olla tähelepanelikum. Võtmesõna on paindlikkus.»
«Kui majandus taas elavnema hakkab, tuleb eriti ettevaatlik olla,» ütles ta.

Paljud Saksa tööstusettevõtted loobusid kriisi vallandudes oma ajutistest töötajatest, kuid nende osakaal tööjõust oli siiski väike.

Nüüd on ettevõtted alates Thyssen-Kruppist ja Boschist kuni Daimlerini avastanud enda jaoks uusi võimalusi ning rakendavad meelsasti valitsuse sponsoreeritud lühiajalisi töövõtuskeeme.

Nii on neil õnnestunud vältida inseneride koondamist, samas aga on kannatanud tööviljakus.

Saksa statistikaameti andmetel tõusid 2009. aastal tööjõukulud tunni kohta eelneva aastaga võrreldes 4,1 protsenti.

Maailma juhtiva autoosadetootja Boschi tegevjuht Franz Fehrenbach hoiatas hiljuti: «Saksa tööstuse konkurentsivõime sai kriisi ajal kannatada ning nüüd tuleb tootlikkuse vallas pingutada, et teistele järele jõuda. Kui me midagi ette ei võta, ootab meid ees ebameeldiv ärkamine - sest oleme konkurentsist väljas.»

Daimleri püüdlused paindlikkuse poole tähendavad aga tõsiseid kokkupõrkeid Saksa töötajaskonnaga.

Kui aasta alguses otsustati E-klassi sedaanide tootmine USAsse üle kolida, läks lärm väga suureks ja vaibus alles siis, kui juhtkond kirjutas alla pikaajalisele lubadusele Sindelfingeni tehase töölistele töökohad kindlustada.

Mercedes Benzi bränd sai üleilmse majanduskriisi käigus teistest rohkem kannatada ning S-klassist hoiti neil päevil praktiliselt eemale. Vabalangusse sattus ka veoautomüük ning Daimlerile kuhjus mullu netokahjumit kokku 2,6 miljardi euro väärtuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles