Ettevõtjate tegevus Facebookis: enamik raiskavad seal niisama aega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: SCANPIX

Ettevõtja Diana Poudel kirjutab oma firma blogis, et vaid murdosa ettevõtetest suudab Facebooki enda kasuks tööle panna, ülejäänud aga raiskavad selle lehe üleval hoidmisega lihtsalt oma aega.

Olen viimastel nädalatel üritanud saada ülevaadet firmadest, kes pakuvad lastele mõeldud teenuseid ja tooteid. Olen külastanud enam kui 200 Facebooki lehte ning praegusel hetkel on olukord masendav. Umbes 5 firmat on suutnud oma Facebooki lehe ka reaalselt oma kasuks tööle panna, kuid ülejäänud 195 puhul tuleb tõdeda, et paremal juhul on nende Facebooki lehe üleval hoidmine lihtsalt ajaraiskamine ning osal toob see pigem ettevõttele kahju kui kasu.

Kui ikkagi otsustate, et FB leht on teie firma jaoks oluline turunduskanal, siis mõned soovitused:

Facebooki leht on Googles paremini nähtav. Ehk siis klient, kes teid nime järgi otsib satub esmalt teie lehele Facebookis, mitte teie firma koduleheküljele. Internetis kehtib viie sekundi reegel – kui te selle ajaga ei suuda head esmamuljet luua ja huvi tekitada, siis otsitakse teine leht. Logige ennast Facebookist välja ja vaadake oma lehte siis - kas see tundub piisavalt huvitav ja usaldusväärne? Kui mitte, siis vahetage päisepilt, lisage ilusam profiilipilt ja vaadake uuesti.

Facebook nõuab pidevat tegutsemist. Mida tihedamini postitate asju, mis teie fännidele meeldivad, seda paremini nähtavad te iga korraga olete. Facebooki lehtedel näitab lisaks fännide arvule ka «talking about this» mõõdikut. Kui teie lehel on umbes 100 fänni, siis vähemalt veerand inimestest peaksite suutma kaasata ka ühe postitusega nädalas.

Kuni 1000 fänni puhul puhul piisab 2 postitusest nädalas ja 5000+ puhul on soovituseks vähemalt postitus päevas. Kusjuures mida suurem on fännide arv, seda väiksemat protsenti inimestest teil kaasata õnnestub. 1000-fänniga lehe puhul on 20 protsenti hea tulemus, 5000- fänniga lehel aga 10 protsenti viisakas tulemus.

Kõige kurvem on näha FB lehte, kus on 10 fänni ja viimane postitus aastast 2011 – sellisel juhul kustutage parem oma leht ära, kuna kliendile sinna sattudes jääb mulje, et olete ammu oma tegevuse lõpetanud ja suure tõenäosusega rohkem ta teie andmete otsimisega vaeva ei viitsi näha.

Mida peaks postitama? Postituse puhul on reegel lihtne – see peab olema huvitav teie fännidele ja tekitama emotsioone. Fännid ei liitu teie lehega ainult selleks, et saaksite neile reklaampostitusi teha. Postitage pilte oma üritustest, rääkige lõbusatest seikadest ja õpetage neile midagi uut.

Lastehoidude ja mängutubade fännid on üldiselt 30ndates pereemad. Kui te ise olete sama profiiliga, siis püüdke mõelda, mida te oma sõbrannadele oma tööst räägite. Te ju ei näita neile seinapilte – samas näiteks lugu, kuidas sisekujundajaga otsisite 3 päeva sobivat tapeeti ja lõpuks pidite selle Prantsusmaalt tellima, annab seinapildile hoopis teise tähenduse.

Lapsed, kassipojad ja kutsikad on muidugi kindla peale minek, kui teil on hetkeline inspiratsioonipuudus. Aga üle sellega ei maksa ka pingutada.

Mis on teie Facebooki lehe eesmärk? Enne kui hakkate oma FB lehel suuremaid muudatusi tegema, siis mõelge, miks teil seda lehte vaja on. See argument, et kõik on Facebookis on väikese lokaalse firma puhul nii ja naa. Muidugi võimaldab Facebook Ads reklaami kuvada enam-vähem linnaosa täpsusega ja põhjalikult sihtgruppe selekteerida, kuid need sihtgrupid on väga väikesed.

Vaadake Google Analyticsist oma kodulehe statistikat – kui suure osa toob külastustest Facebook? Kui teie põhilehele jõuab Facebooki kaudu mõni üksik külastaja, siis lihtsalt sulgege oma FB leht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles