Parts kõigutab Neinar Seli tooli Tallinna Sadama nõukogus

Andrus Karnau
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Endine majandusminister Juhan Parts ja Tallinna Sadama nõukogu juht Neinar Seli.
Endine majandusminister Juhan Parts ja Tallinna Sadama nõukogu juht Neinar Seli. Foto: Mihkel Maripuu

Majandusminister Juhan Parts näeb huvide konflikti, sest nii Tallinna Sadama nõukogu kui ka Eesti Olümpiakomiteed juhib Neinar Seli.

Majandusminister Juhan Parts ähvardab Tallinna Sadamal keelata spordiliitude sponsimise, sest tal on erimeelsused sadama nõukogu esimehe Neinar Seliga suurte projektide üle.

Seli sõnul aga huvide konflikti ei ole. «See on otsitud põhjus, ma ei näe huvide konflikti spordi toetamises, siin tuleb otsida teisi tagamaid,» lausus ta.

Seli ei tahtnud öelda, mis on need tagamaad, kuid meenutas, et IRLi huve esindanud nõukogu liikmed hääletasid Tallinna Sadama nõukogus Rail Garanti lepingu vastu. Vene raudteefirma Rail Garant peaks sadamasse ehitama konteinerterminali.

Teine lahkheli Seli ja Partsi vahel on jäämurdmine. Tallinna Sadam ostab jäälõhkuja ja peab hakkama sellega jääd murdma.

«Jäälõhkumine on veeteede ameti tegemata töö,» ütles Seli. «Majandusministeeriumi alluvuses on 300 töötajaga veeteede amet, kes seda tööd peaks tegema.»

Seli kinnitas, et jäi selles asjas lahkarvamusele, kuid allus üldkoosoleku ehk majandusminister Partsi korraldusele.

Otsene või kaudne mõju

Parts on varem öelnud, et Seli lahkugu Tallinna Sadama nõukogust või lõpetagu firma toetuste jagamine. Seli aga teatas eile, et taandab end Tallinna Sadama sponsorluskomisjonist.

Parts ütles, et näeb huvide konflikti, sest nii riigifirma Tallinna Sadam nõukogu kui ka Eesti Olümpiakomiteed (EOK) juhib üks isik – ettevõtja Seli. Tallinna Sadam on olnud nii EOK kui ka spordialaliitude suursponsor. Seli valiti eelmisel nädalal EOK juhiks.

«Esiteks, riigi äriühingute puhul tuleb olemuslik huvide konflikt välistada,» lausus Parts. «Kui olümpiakomitee esimees ei osale ühe või teise otsuse langetamisel Tallinna Sadamas, siis see ei ole piisav, et ettevõtte poliitika oleks korrektne.»

Ministri sõnul kavatseb ta Tallinna Sadama üldkoosolekuna täpsustada riigifirma otsustusprotsesse. Ta ei soostunud otsesõnu kinnitama, et kavatseb senises mahus sponsimise keelata, kuid viitas, et riigifirma peaks toetama vaid otseselt firma ärihuvidega seotud projekte.

«Tallinna Sadam või Eesti Energia ei saa olla minikultuurkapital. Äriühing saab sponsortegevuses lähtuda vaid ärihuvidest. Pigem peaks riik ettevõtteist võtma rohkem dividendidena ja riigikassast sporti rohkem toetama,» ütles Parts.

Ta toonitas, et ei soovi Seli lahkumist Tallinna Sadama nõukogust. «Suur investeering, Rail Garanti konteinervedude terminal, mille initsiaator on Seli olnud, tuleb käima panna,» kinnitas majandusminister.

Rail Garant on tegevuse Tallinnas külmutanud, sest soovib ära oodata konkureeriva ettevõtja, Anatoli Kanajevi algatatud kohtuprotsessi lahenduse.

Parema maine nimel

Tallinna Sadam kulutab aastas umbes 600 000 eurot sponsimiseks. Tänavu on toetust saanud peamiselt spordialaliidud.

Kui võrrelda seda Eesti Energia sponsorlusega, torkab silma terav erinevus. Energiafirma toetab reeglina energeetikaalast haridust, sekka mõned projektid, mis otseselt suunatud firma maine parandamiseks.

Nii näiteks sai tänavu 580 eurot üks Läti Valka lasteaed, et viia lapsed Tartusse Ahhaa keskusse. Eesti Energia avas tänavu soojuselektrijaama Valkas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles